تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات‌کل زندان‌ها و بهزیستی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در زمینه ارائه خدمات حمایتی به زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به امضا مدیر کل زندان‌ها و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، حسینی مدیر کل زندان‌های استان در آیین امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری دوجانبه با اداره کل بهزیستی، هدف از تدوین این تفاهمنامه را اشتراک و تجمیع ظرفیت‌های دو دستگاه در جهت توسعه خدمات حمایتی تخصصی ویژه زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند عنوان کرد.

وی همچنین ضمن قدردانی از تعامل و همگرایی مجموعه بهزیستی استان با زندان‌ها گفت: با توجه به اینکه تکالیف، ماموریت‌ها و همچنین گروه‌های هدف دو دستگاه از نظر موضوع، محتوا و نوع آسیب های ابتلایی دارای نقاط مشترک هستند، این ضرورت احساس شد تا با نگاه مسئله محور موضوعات مشترک و فرآیند ارائه خدمات حمایتی مبتنی بر نظرات کارشناسی در قالب یک تفاهمنامه جامع تدوین شود تا در نتیجه این اقدامات هدفمند و اثرگذار با توسعه سطح مناسبات بین دو دستگاه در میان مدت شاهد پیشگیری از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از تکرار جرم باشیم و در دراز مدت پس از اثرگذاری اقدامات ، شاهد کاهش میزان جرم در سطح جامعه باشیم.

تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

حسینی خاطرنشان کرد؛ در اجرای این تفاهمنامه باید به مددجویان کانون اصلاح و تربیت و زندانیان نسوان نگاه ویژه داشت و لازم است در این حوزه مشاوران و مددکاران دو دستگاه بسته حمایتی جامع تدوین و اجرا کنند تا این دو قشر که بیشتر در معرض آسیب هستند به صورت خاص زیر چتر حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به اشتراکات مبنایی و موضوعی دو دستگاه گفت: در سایه درک مشترک مسائل می‌توان اقدامات زیرساختی با اثرگذاری عمیق اجتماعی رقم زد و لازم است تا کارشناسان دو دستگاه با جدیت برنامه اجرایی مفاد این تفاهمنامه را در دستور کار خود قرار دهند.

شایان ذکر است پس از تبادل تفاهم‌نامه کمیته کارشناسی دو دستگاه تشکیل شد و مصوبات و اقدامات در قالب صورت‌جلسات جداگانه به ادارات زیر مجموعه طرفین ابلاغ خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha