فیلم| بازدید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از پروژه اردوگاه کاردرمانی‌وحرفه‌آموزی استان گلستان

دکتر اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با هدف تخصیص اعتبار و تسریع در راه‌اندازی اردوگاه درحال ساخت کاردرمانی و حرفه آموزی زندان‌های استان گلستان از این پروژه بازدید کرد. در این بازدید سایر مسئولان اجرایی و قضایی استان نیز حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، به جهت تکمیل پروژه در حال ساخت اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی علی آباد کتول با هدف تأمین اعتبار لازم جهت تسریع در راه اندازی این مرکز، دکترمومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، دکتر علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، سرلک مدیرکل زندان‌ها، اسپانلو دادستان مرکز ، سردار دادگر فرمانده انتظامی استان و احمدی فرماندار شهرستان علی آباد از این مکان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید سرلک ضمن تشریح روند پیشرفت پروژه از ابتدا تا به حال، گزارشی از مشخصات فنی پروژه و ظرفیت و چگونگی نگهداری مددجویان ارائه داد.

مدیرکل زندان‌های گلستان با تاکید بر اینکه تکمیل وبهره برداری از این پروژه تاثیر بسزایی در تعادل تراکم جمعیت کیفری استان دارد، گفت: گلستان از معدود استان هایی است که به دلیل کمبود اعتبارات فاقد اردوگاه بوده و این امر در کیفیت ارائه خدمات زندانبانی علی الخصوص اشتغال زندانیان تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه بازپروری مددجویان مواد مخدر نیازمند هم افزایی همه دستگاههای متولی است، افزود: با اختصاص اعتبار مورد نیاز و تأمین نیازمندی های این مرکز، تکمیل آن سرعت می‌گیرد و با بهره برداری از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی و تفکیک زندانیان موادمخدر از دیگر زندانیان ، ضمن کاهش آسیب ها فرایند بازاجتماعی شدن آنان نیز بصورت مطلوب انجام می شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم‌کردن امکان حرفه‌آموزی برای مددجویان در مراکز پیشگیری و نگهداری در زمان گذراندن مراحل ترک اعتیاد است تا هنگام بازگشت به آغوش خانواده، توانایی کسب درآمد داشته باشند.

دکتر اسکندر مومنی با بیان اینکه تکمیل پروژه اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان گلستان از نیازهای اساسی این استان است، افزود: معتادان متجاهر علاوه بر آن‌که آسیب‌های مانند سرقت و ایجاد مزاحمت برای دیگران، هموطن و همنوع ما هستند و با تکمیل این پروژه گام موثری در بازپروری آنان برداشته خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha