برگزاری نشست «مدیریت دانش‌محور و مدیریت معنوی مدیران» در سازمان زندان‌ها

نشست «مدیریت دانش‌محور و مدیریت معنوی مدیران» در ادامه برگزاری سلسله‌جلسات علمی سازمان زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها در ادامه برگزاری سلسله‌جلسات علمی خود، نشست «مدیریت دانش‌محور و مدیریت معنوی مدیران» را با حضور دکتر مرتضی پیری از افراد صاحب تجربه و ایده درحوزه مدیریت دانش دایر کرد.

دکتر پیری در ابتدای این نشست گفت: «دارایی‌های فیزیکی و سرمایه‌های مادی» و دیگری «دارایی‌های دانشی» مرتبط با منابع انسانی شاغل و البته بازنشستگان، دو بخش اصلی دارایی‌های دانشی هر سازمان به شمار می‌روند.

مدیریت همواره باید در اصلاح رویه‌ها و بهبود فرایندها نقش مثمرثمر داشته باشد

وی در ادامه در راستای افزایش بهره‌وری سازمان از طریق مدیریت دانش‌محور توضیح داد: ارتقاء بهره‌وری و توسعه منابع انسانی همزمان با پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و یا هوشمندسازی از مهم‌ترین گام‌ها برای بهره‌وری سازمانی محسوب می‌شود.

این کارشناس حوزه مدیریت دانش اینگونه نیز معتقد بود: مدیران در هر نهاد و سازمانی می‌توانند میراث معنوی داشته باشند که در اصلاح رویه‌ها، بهبود فرایندها و یا حل مشکلات خرد و کلان سازمانی، نقش‌ها و مسئولیت‌هایی ماندگار، نقش مستقیم و مثمرثمر داشته باشند.

تجربیات کارکنان و اندوخته‌ها، مهمترین دانش سازمانی است

در ادامه دکتر صالحی عمران مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش نیز گفت: قطعاً تجربیات کارکنان و اندوخته‌ها، مهمترین دانش سازمانی است و ما نیز در این دفتر درصددیم تجارب کارکنان بازنشسته و شاغل در سازمان زندان‌ها را جمع‌آوری و مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در این ارتباط آنچه را که به عنوان تجربه‌های موفق به دست آمده است را نیز در نشریه داخلی سازمان برای ارائه آموزش به عموم کارکنان به اشتراک خواهیم گذاشت.

گفتنی است؛ این نشست علمی و تخصصی در دفتر آموزش و پژوهش با پوشش مجازی و آنلاین در سطح کشور برگزار شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha