برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زندان جیرفت

در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی شغلی، ۲ کارگاه آموزشی روش‌های نوین بسته‌بندی و فرآوری محصولات خرما و زراعت ذرت با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان، ویژه زندانیان زن و مرد، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، شریفی رییس زندان جیرفت، گفت: این ۲ کارگاه آموزشی در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان و با هدف توسعه فعالیت های آموزشی و مهارتی به زندانیان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار آنان، صورت گرفته است.

رییس زندان جیرفت، با تأکید بر اینکه اقتصاد مردم جنوب استان بر پایه کشاورزی بوده و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، مستعد توسعه فعالیت‌های کشاورزی است، افزود: در دوره آموزشی بسته‌بندی و فرآوری محصولات خرما، ١٣ نفر از زندانیان اندرزگاه نسوان، به مدت ۱۸ ساعت آموزش تئوری و عملی با روش‌های نوین بسته‌بندی و فرآوری محصولات خرما آشنا شدند.

محمدرضا شریفی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی زراعت ذرت در زندان جیرفت، گفت: در این کارگاه، تعداد ٨٠ نفر از زندانیان مرد، به مدت ۱۲ ساعت آموزش تئوری و عملی، روش‌های نوین زراعت ذرت را فرا گرفتند.

شایان ذکر است در پایان به زندانیانی که موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شوند، گواهینامه مهارت اعطا خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha