۱۷شوال روزبزرگداشت جنگ تارخی خندق در زمان پیامبر اسلام و ثبت رشادت های امیرالمومنین حضرت علی (ع) و بزرگداشت معرفت پهلوانی در ورزش زورخانه ای را خدمت جامعه ورزش و تربیت بدنی زندان های استان آذربایجان غربی تبریک عرض می نماییم .

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه های دینی ما ایرانیان ریشه دارد ،بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از ان اشاعه ان در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کارهای روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع)همراه است ، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می آید.

هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی که مبتنی بر تمدن غنی ایرانی است و گسترش ورزش زورخانه ای که برای ما فراتر از ورزش أهمیت دارد و به میراث فرهنگی ناملموس تبدیل شده، باید کوشا باشیم.

در این بین آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهادهای متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در کلیه ورزش ها باشیم.

با گرامی داشتن مقام ارزشمند و فاخر پهلوانان و فرهنگ پهلوانی و گسترش دهندگان ورزش زورخانه ای، ١٧ شوال که در تقویم ملی ایران به عنوان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به ثبت رسیده را به تمامی ورزشکاران و دوستداران این فرهنگ مانا و آنان که با صداقت و صلابت شرایط در عرصه ورزش را برای إیجاد رقابتی سالم همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوان صفتی فراهم می آورند تبریک می گوییم.

امید است مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی از جمله، مهر ،وفا، سخا،گذشت، عیب پوشی و مردم داری و اخلاص و ... روز به روز هم در عرصه ورزش و هم بیش از قبل در جامعه تسری یابد.

انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha