انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل زندان‌ها و کانون وکلای دادگستری همدان

مدیرکل زندان‌های استان همدان و رئیس کانون وکلای استان به منظور ارائه خدمات رایگان مشاوره حقوقی به زندانیان بی بضاعت و خانواده‌های آنها تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، به مناسبت دهه کرامت بروجنی مدیر کل زندان‌های استان همدان و غلامی جلال رئیس کانون وکلای دادگستری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

حمزه بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان در این باره گفت: پس از برگزاری چندین جلسه هم اندیشی با رئیس و مجموعه کانون وکلای دادگستری تصمیم طرفین بر آن شد تا به منظور ارائه خدمات حقوقی و تسهیل روند خدمت رسانی به زندانیان بی‌بضاعت در زمینه مشاوره حقوقی و قضایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کنیم.

بروجنی افزود: مدت زمان این تفاهمنامه ۲ ساله خواهد بود و طرفین تکالیفی دارند تا سرعت و کیفیت خدمات بهبود یابد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در ادامه تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی رایگان به زندانیان و خانواده‌های آنها، برگزاری نشست‌های آموزشی و هم‌اندیشی به صورت کارگاهی با مددکاران و مسئولان زندان‌ها، رایزنی با دادگستری استان جهت امکان‌سنجی ارتباط وکلا با زندان‌ها برای ارائه مشاوره رایگان در بستر شبکه‌های مجازی و ... بخشی از این تفاهم‌نامه خواهد بود که اداره کل زندان‌ها نیز مکلف است فضایی مناسب در اختیار وکلا قرار دهد و در زمان مشاوره نیز مددکاران در فرآیند کار حضور داشته و وکلا را همراهی کنند.

طرفین ابراز امیدواری کردند این تفاهمنامه سهمی در کاهش جمعیت کیفری و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha