ادامه تحصیل خانواده زندانیان در دانشگاه علمی کاربردی سازمان زندان‌ها مهیا شد

در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان و مربیان، رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها از فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل خانواده‌ زندانیان در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها، در آیین تجلیل از معلمان، با اشاره به سندپیشرفته تحول و تعالی قوه قضائیه و اولویت‌های سازمانی گفت: در راستای تاکیدات رئیس سازمان زندان‌ها مبنی بر لزوم آموزش و مدیریت دانایی محور، بستری فراهم شد تا با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و خیّرین انجمن حمایت و بخش آموزش، خانواده زندانیان بتوانند در رشته‌های علمی کاربردی این مرکز ادامه تحصیل دهند.

اسمعیلی با اشاره به اصل شخصی بودن مجازات و لزوم توجه به حمایت از خانواده زندانیان در غیاب سرپرست خانواده، جلوگیری از افزایش آسیب اجتماعی و عدم بازگشت مجدد به چرخه‌ی جرم، آموزش را بهترین معبر در راستای توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد.

وی ضمن قدردانی از خیّرین بخش آموزش و انجمن حمایت زندانیان ادامه داد: بعد از فارغ‌التحصیلی، به خانواده‌های واجد شرایط تحت پوشش انجمن حمایت و مرکز خدمات اجتماعی مراقبت بعد از خروج، تسهیلات خود اشتغالی اعطا خواهد شد تا دانشجویان بتوانند بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان در دو رشته حقوق قضایی و اصلاح و تربیت مشغول به تحصیل می‌باشند. و در ترم آینده همکاران شاغل در سازمان و دستگاه‌های دولتی و خانواده‌های زندانیان، در 14 کد رشته می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

گفتنی است بیش از 2500 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی سازمان زندان‌ها فارغ التحصیل شده‌اند. و این واحد یکی از مراکز موثر و با کیفیت آموزشی برتر دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha