اشتغال 2000 زندانی در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های خوزستان

مهارت آموزی به مددجویان در راستای اشتغال زایی و کسب درآمد از جمله اهداف و برنامه های اداره کل زندان هتی استان خوزستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، روشان مدیر کل زندان ها با اعلام این خبر که 2000 نفر از مددجویان زندان های خوزستان مشغول کار هستند. در سال گذشته حدود 7 هزار زندانی تحت آموزشهای فنی و مهارتی در زندانها قرار گرفتند که پس از اخذ آزمون ، حدود 7 هزار نفر قبول شده و گواهی رسمی فنی و حرفه ای در 25 رشته برای آنان صادر شده که از مزایای آن برخوردار خواهند بود.

روشان افزود : بیش از 2000 زندانی در زندانها و کارگاه های طرف قرارداد مشغول بکارند که در آمد ثابت ماهیانه بطور میانگین 3 میلیون تومان دارند که این کمکی است به معیشت خود این افراد و خانواده هایشان .

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

این مقام ارشد زندانهای خوزستان با اذعان اینکه زندانهای استان در حوزه فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مقام نخست کشور را در سال 1402 کسب نموده است گفت: بیش از 160 خدمت و اقدام روزانه در حوزه های تامینی و تربیتی در زندانها اجرا می شود که حوزه فرهنگی و تربیتی سرآمد آنهاست و روزانه بیش از 85 درصد زندانیان از این برنامه ها استفاده نموده و تحت پوشش قرار دارند.

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

روشان با بیان این مطلب که : اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان اهمیت بسیاری دارد. این امر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و زمان خود را به شکل مفیدتری سپری کنند. افزایش فرصت‌های شغلی برای زندانیان پس از آزادی نقش مهمی در بازگرداندن آن‌ها به جامعه ایفا می‌کند.

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

وی برنامه‌های حرفه‌آموزی در زندان‌ها را شامل آموزش مهارت‌های فنی، آموزش مهارت های تجاری و ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و حرفه‌های دیگر عنوان کرد. این به زندانیان امکان می‌دهد که مهارت‌های لازم برای شروع یک حرفه پس از آزادی را کسب کنند و از فرصت‌های شغلی بیشتری بهره‌مند شوند. با ارائه برنامه‌های حرفه‌آموزی موثر و حمایت مناسب، زندانیان می‌توانند به یک زندگی موفقتر و مستقل پس از آزادی دست یابند و به جامعه کمک کنند. این اقدامات می‌توانند به کاهش بازگشت به جرم و افزایش شانس‌های موفقیت آن‌ها کمک کنند.

انتهای خبر/.

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

2000 زندانی در خوزستان مشغول کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha