۳۰۰ زندانی ندامتگاه تهران‌بزرگ در طرح کتابخوانی با ارفاق قضایی آزاد شدند

با موافقت حسینی دادیار ناظر بر زندان ندامتگاه تهران بزرگ، زندانیانی که کتاب بخوانند و در آزمون شفاهی قبول شوند با ارفاقات قضایی آزاد می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در راستای ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی برای اولین بار، با موافقت حسینی دادیار ناظر بر زندان، زندانیان کتاب‌خوان با ارفاق قضایی از ندامتگاه تهران بزرگ آزاد می‌شوند.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ گفت: دراین طرح که روی دیگر حبس را نشان می‌دهد، بازدارندگی و اصلاح در چارچوب مجازات‌های جایگزین حبس نمود پیدا می‌کند و قاضی ناظر بر زندان علاوه بر حسن برخورد و رفتار زندانی در طول تحمل حبس، مطالعه را به عنوان یکی از شروط مهم در تصمیم گیری راجع به آزادی یا عدم آزادی در نظر می گیرد و مطالعه بلیط آزادی زندانیان از ندامتگاه تهران بزرگ است.

علی مدبر افزود: در این طرح زندانی بعد از مطالعه کتاب‌های فرهنگی مثل سلام بر ابراهیم، مالک زمان، انسان 250 ساله، مجید بربری، شاهرخ، احکام و سایر کتب... در آزمون شفاهی که مسئول فرهنگی یا قاضی اجرای احکام برگزار می‌کند شرکت کرده و در صورت قبولی آزاد می شود.

مدبر خاطر نشان کرد: این طرح شامل زندانیانی است که کمتر از 45 روز از پایان حبس آنان باقی مانده و شرایط مرخصی پایان حبس را ندارند ولی چنانچه در این طرح شرکت کنند، به شرط قبولی در آزمون شفاهی آزاد می‌شوند

شایان ذکر است طی یک‌سال گذشته، از زمان اجرای این طرح تاکنون، 300 نفر از ندامتگاه تهران بزرگ آزاد شده‌اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha