آزادی بیش از ۴۷۰ زندانی در هفته قوه قضاییه با حضور قضات محاکم

علیرضا بابایی مدیر کل زندان های استان از آزادی بیش از ۴۷۰ زندانی از زندان های استان خبر داد و گفت: در بازدید بیش از ۴۰۰ تن از محاکم عمومی و انقلاب استان اصفهان از زندان های استان زمینه آزادی در زمینه های پایان حبس،آزادی مشروط و عفو رخ داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،بابایی در ارایه گزارش به مردم از روند حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب استان اصفهان در زندان های استان گفت:در طول هفته قوه قضاییه با برنامه ریزی و تعامل و مشارکت با دستگاه قضایی استان،تعداد ۴۲۲ قاضی از محاکم عمومی و انقلاب شهرستان های استان در زندان ها حضور و تعداد ۲۸۰۰ زندانی را ملاقات و مسایل ومشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد:در این بررسی ها تعداد ۲۵۳ زندانی پس از بررسی پرونده قضایی آنان از زندان ها آزاد،۴۷ نفر با آزادی مشروط و ۱۶۷ نفر نیز با مرخصی پایان حبس و۳نفرنیزباعفواز بند رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.
بابایی ادامه داد:در ادامه روند بررسی پرونده های زندانیان و ملاقات های انفرادی با آنان توسط قضات تعداد ۸نفر با قبولی وثیقه،۱۱۲۵ نفر مشمول مرخصی و ۲۲ نفر تعلیق مجازات بعنوان ارفاقات قانونی اعطا گردید.
عضو شورای قضایی استان در ادامه با اشاره به ارایه تسهیلات ارفاقی به زندانیان در طول هفته قوه قضائیه اظهار کرد:قضات دستگاه قضایی استان با اشتغال رای باز ۱۵۹ نفر ،استفاده از پابند الکترونیک ۶نفر،عفو ۳نفر و ارشاد دادخواست اعسار نیز ۶نفر موافقت و اعطا کردند.
بابایی در بخش دیگری از این گزارش در مقایسه ۱۴ زندان استان بر اساس جمعیت کیفری گفت:بر همین اساس و طی هفته قوه قضاییه بیشترین قضات با تعداد ۱۶۹ نفر از زندان مرکزی و سپس کاشان با ۵۱نفر بوده و در ملاقات زندانی با قاضی نیز زندان مرکزی با ۶۶۰ ملاقات و اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی استان نیز با آمار ۵۰۰ نفره مشمول این طرح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha