دیدار مدیرکل زندانهای خوزستان با رییس کانون بسیج مداحان استان

روهنده رئیس مجتمع بسیج مداحان استان خوزستان در محل زندان سپیدار اهواز، با روشان مدیرکل زندانهای استان دیدار نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان خوزستان در این نشست که با هدف استفاده از ظرفیت بسیج مداحان در راستای تقویت برنامه های دهه محرم و ترویج فرهنگ و سیره حماسه آفرینان عاشورا برای زندانیان  ترتیب یافت ، مدیرکل زندانهای خوزستان با بیان اینکه زندان دماسنج جامعه است و هرچه تعداد زندانیان کاهش یافته باشد مبین کاهش جرم در اجتماع و در نتیجه فراهم شدن بستر توسعه اجتماعی است گفت: در بحث پیشگیری از جرم در جامعه و همچنین اصلاح مجرمان باید بدانیم که همه دستگاه ها، نهادها و تشکلات در حوزه مسئولیت اجتماعی خود، باید در عرصه پیشگیری از جرم و همچنین اصلاح و تربیت مجرمان مشارکت داشته باشند.

غلامرضا روشان با اشاره به جایگاه مهم عاشورا و محرم در بین مردم ، حفظ ارزشهای عاشورا و نهضت حسینی را یک اقدام خود جوش و رخداد بسیار شاخص مذهبی توصیف کرد و گفت: این رخداد و ایام می تواند با برنامه ریزی لازم به فرصت اصلاح و تربیت مجرمان و تعمیق انس پذیری آنان با آموزه های دینی و مذهبی مبدل شود.

وی همچنین با بیان اینکه محرم و برنامه های آن از پایگاه اجتماعی و مردم نهاد برخوردار سات افزود: از این فرصت می توان با استفاده از  ظرفیت تکایا و هیات مذهبی در صلح و سازش بین طرفین پرونده ها در هر محله و منطقه و نهایتا کاهش تعداد زندانیان واجد شرایط از این راستا دست یافت. 

روهنده مداح اهل بیت و رییس بسیج مداحان استان نیز با استقبال از روحیه تعامل افزائی مدیرکل زندانهای خوزستان گفت: این مجمع تلاش خواهد داشت تا برنامه های محرم تا اربعین حسینی در زندانها  متفاوت و غنی تر از هر سال برگزار شود.

وی تصریح داشت: علاوه بر تامین مداح و کمک به زندانها در خصوص برپائی باشکوه آئین های محرم، در راستای تربیت مداح ، برنامه های فرهنگی با محوریت حماسه حسینی و... نیز با زندانها همکاری خواهیم داشت.

انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha