مدیرکل زندانهای خوزستان از زندان سپیدار اهواز بازدید نمود

 مدیرکل زندانهای خوزستان در بازدید 5 ساعته خود از زندان سپیدار اهواز ، توصیه های لازم را به مسئولین زندان به منظور بهبود روند نگهداری و ارائه خدمات آموزشی، اصلاحی و تربیتی به زندانیان ارائه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان ، غلامرضا روشان در بازدید از قرنطینه بدو ورود این زندان،  نقش و جایگاه اندرزگاه پذیرش و طبقه بندی را در زندانبانی  بسیار مهم توصیف کرد و گفت :ارائه حقوق شهروندی به زندانیان از محل قرنطینه بدو ورود آغاز می شود به این ترتیب که زندانیان باید از یک فرایند کارشناسی و پوشش کیفی برنامه های پذیرش برخوردار شوند.

وی در توصیف این بسته و اقدامات کارشناسی مترتب بر آن گفت : زندانیان بعد از ورود به زندان می بایست توسط پزشک معاینه شوند تا اگر بیماری دارند ضمن ثبت در پرونده و اطلاع رسانی به مرجع قضایی ، روند درمانی آنان درون زندان در چارچوب قانونی  انجام پذیرد.

مدیر کل زندان خوزستان همچنین از مشاور بدو ورود زندانی توسط روانشناسان و مددکاران خبر داد و گفت: این فرایند می بایست به ترتیبی باشد تا چنانچه زندانی نیازمند مداخلات رفتاری -مشاوره یا مددکاری باشد در اسرع وقت از آن برخوردار شود ، ضمن اینکه شرایط وی می بایست مستندسازی و در پرونده کیفری -پرونده شخصیتی وی ثبت و به مرجع قضایی نیز اطلاع رسانی شود .

روشان  همچنین آموزش حقوق و قوانین زندان به زندانیان جدیدالورود را لازمه شناخت و آگاهی آنان نسبت به حقوق شهروندی و تکالیف متقابل خود نسبت به زندان دانست و تصریح کرد : در این شرایط می‌توان به قرار گرفتن مددجو در مسیر صحیح نگهداری و اصلاح و تربیت اعتماد نمود. 

وی همچنین گفت بسته های بهداشتی و تغذیه زندانیان در قرنطینه ها بسته به نوع جرم و فراوانی می باید بازبینی  شود تا فرد دربدو ورود به زندان ، از سلامت و بهداشت کیفی برخوردار شوند.

مدیرکل زندانهای خوزستان ضمن تاکید بر اینکه زندانیان باید طبق قانون از حقوق خود برخوردار باشند ، تصریح داشت: دسترسی به تلفن برای زندانیان تازه وارد بمنظور اطلاع رسانی وضعیت خود به  خانواده (در صورت عدم منع قضائی) یک موضوع مهم است که مسئولین قرنطینه بدو ورود باید بدان توجه داشته و امکان تماس بدوی فرد با خانواده اش را فراهم سازند.

انتهای خبر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha