با همت بسیج حقوقدانان 1616 نفر از زندانیان زندان های فارس آزاد شدند

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در دیدار با مدیرکل زندان های فارس وضعیت همکاری و تعامل دوجانبه بین بسیج حقوقدانان و اداره کل زندان های فارس را مثبت ارزیابی کرد و اقدامات صورت گرفته در استان را قابل قدردانی و ستودنی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل زندان های استان فارس، رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشورگفت: فلسفه شکل‌گیری اقشار بیست گانه بسیج، کمک به دستگاه‌های دولتی، اجرایی، قضایی و تقنینی است و مسلماً سازمان بسیج حقوقدانان هم با توجه به ماهیت ذاتی که دارد باید به منظور کارآمدسازی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و قضایی در این زمینه همکاری داشته باشد.

سهراب انبارکی افزود: امروز سازمان بسیج حقوقدانان، متشکل از قضات، وکلا، سردفتران، کارشناسان حقوقی ادارات، اساتید حقوق دانشگاه و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق همه دست در دست هم داده اند و در کنار دستگاه قضایی تلاش می‌کنند تا در ابعاد مختلف به این مجموعه کمک کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و همچنین در حوزه صلح و سازش، آزادسازی زندانیان، در حوزه باز اجتماعی کردن و همچنین درحوزه مبارزه با فساد و رفع موانع حقوقی تولید، اقدامات بسیار ارزشمندی توسط سازمان بسیج حقوقدانان صورت گرفته است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور یادآور شد: الحمدالله اقدامات ارزشمندی توسط سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس صورت گرفته که این هم جز با هم افزایی و همگرایی که بین دستگاه قضایی، دستگاه اجرایی و مجموعه سپاه و بسیج استان وجود دارد میسر نبوده است.

 وی اظهار داشت: امیدواریم این شیوه و این نمونه، افق قابلیت تعمیم به سایر نقاط کشور را داشته باشد که همه عزیزان از این شیوه و از این روش موفقیت آمیز اقتباس کنند که قطعاً حرکت در این مسیر منتج به امیدآفرینی و رضایتمندی مردم عزیز خواهد بود.

 انبارکی گفت: سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان یک سازمان مردمی و بسیجی در کنار همه مردم عزیز خواهد بود تا بخشی از آلام و مشکلات مردم، خصوصاً در شرایط کرونا و وضعیت معیشتی و اقتصادی که برای مردم پیش آمده را بتوانند با نقش آفرینی در حوزه های مختلف و آزادسازی زندانیان مرتفع کند.

وی یادآور شد:  بسیج حقوقدانان، حدود ۱۶۱۶ نفر از زندانیان استان فارس را با همکاری سپاه فجر، اداره کل زندان ها و ستاد دیه از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ آزاد کرده اند که انشالله امیدواریم این روند استمرار داشته باشد و شاهد این باشیم که انشالله آمار جمعیت کیفری زندان ها به شکل فزاینده‌ای کاهش داشته باشند.

مدیرکل زندانهای فارس در این دیدار، بسیج را موهبتی الهی عنوان کرد که در تمامی سنگر ها حضور داشته و با مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه همراهی داشته و مرهم دردی برای مستضعفین جامعه می باشد .

اسحاق ابراهیمی گفت: امروز به دلیل در صحنه بودن بسیج و تلاش‌های مستمری که انجام می دهد شاهد اعتماد مردم به این نهاد مردمی می باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ارائه خدمات به زندانیان و خانواده آنان، موانع و محدودیت وجود دارد اما با همکاری بسیج حقوقدانان، فعالیت های متنوع در حوزه های مختلف همچون؛ تامین بسته معیشتی، بهداشتی، درمانی، مشاوره و معاضدت حقوقی، فرهنگی و آزادسازی زندانیان به سرانجام رسیده است و در حقیقت دغدغه و خلأهای موجود از جمله کمبود اعتبارات متوجه استان را پوشش داده است.

 مدیرکل زندان های فارس یاددآور شد: بسیج حقوقدانان نیز در راستای رسالت و مأموریت محوله در طی چند سال اخیر اقدامات موثری را در زندان‌های کشور و به ویژه استان فارس انجام داده است و در زمینه مشاوره و معاضدت قضایی و آزادسازی زندانیان در این استان بسیار فعال و ثمربخش عمل کرده است.

 وی ادامه داد: زندانیان با جرائم مالی و غیرعمد در زندان های استان که به دلیل نوسانات اقتصادی در بازار و یا تصادف منجر به فوت یا جرم و یا مهریه در حال تحمل کیفر بودند و در این راستا بسیج حقوقدانان در زمینه آزادسازی آنان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ موفق عمل کرده است.

 ابراهیمی افزود: در سال گذشته نیز علاوه بر آزادسازی زندانیان تعداد قابل توجهی بسته معیشتی توسط بسیج حقوقدانان در اختیار خانواده زندانیان بی بضاعت قرار گرفته است و در سال جاری نیز بیش از 1700 بسته معیشتی توسط بسیج حقوقدانان بین این خانواده ها توزیع شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha