پوشش واکسیناسیون کرونا در زندان‌ها 95 درصدی است/ پیشنهاد شناسایی زندان‌ها بعنوان منطقه محروم برای گذراندن طرح پزشکان را داده‌ایم

دکتر غلامعلی محمدی در نشست با کادر بهداشت و درمان زندان‌های سراسر کشور گفت: همواره بر بهداشت جسمانی و روانی مددجویان تأکید داریم. ضمن اینکه با غربالگری قطعا به شکل بهتری زمینه اصلاح‌وتربیت مددجویان حاصل می‌شود و ما می‌توانیم زندانیان پرخطر را شناسایی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، نشستی دیگر از سلسله‌نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» بامحوریت هم‌اندیشی و بهره‌گیری از خرد جمعی کارکنان رده‌های مختلفی شغلی زندان‌ها و با حضور دکتر غلامعلی محمدی برگزار شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه که بصورت ویدئوکنفرانس و باحضور «کادر بهداشت و درمان» زندان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: از ویژگی خاص اداره علمی زندان‌ها، بهره‌مندی از خرد جمعی و لازمه آن نیز استفاده از تجارب و نظرات همه همکاران در گروه‌های مختلف فعال در زندان‌ها است که برپایی نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» در این راستا خواهد بود.

95 درصد مددجویان واکسینه شده‌اند

رئیس سازمان زندان‌ها با موفقیت‌آمیز دانستن واکسیناسیون در زندان‌ها یادآور شد: در این مدت شاهد پوشش 95 درصدی واکسیناسیون کرونا بوده‌ایم. درعین حال توقع دارم که واکسیناسیون مددجویان در مرحله چهارم نیز به جدیت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

پوشش واکسیناسیون کرونا در زندان‌ها 95 درصدی است/ پیشنهاد شناسایی زندان‌ها بعنوان منطقه محروم برای گذراندن طرح پزشکان را داده‌ایم

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان گفت: شما با جسم و روان مددجویان سروکار دارید و براین اساس هم جلسه امروز ویژگی ممتازی دارد ازجمله اینکه با افرادی متخصص و فرهیخته علمی طرح بحث خواهیم کرد که خدماتشان به مددجویان حائز حساسیت و اهمیت است.

غربالگری مددجویان، قطعا زمینه اصلاح‌وتربیت آنان را تسهیل می‌کند

محمدی با اشاره به بندهای متعدد از آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها در تشریح وظایف کادر بهداشت و درمانِ مراکز تأمینی و تربیتی تصریح کرد؛ وظایف این رده شغلی بطور شفاف در آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها ذکر شده و متعاقبا جایگاه ممتاز و خاصی را به کادر بهداشت و درمان اختصاص داده است. همانطور هم که حضور شما در شورای «طبقه‌بندی» از حساسیت شغلی‌تان حکایت می‌کند.

وی در این نشست و با تأکید بر اهمیت تشکیل پرونده شخصیت  و سلامت در بدو ورود زندانیان گفت: این اقدام در تفکیک و طبقه‌بندی مددجویان بسیار مهم و انجام آن نیز برعهده بهداشت و درمان است. با این غربالگری قطعا به شکل بهتری زمینه اصلاح‌وتربیت مددجویان حاصل می‌شود و ما می‌توانیم زندانیان پرخطر را شناسایی کنیم تا با مراقبت و درمان آنان، آسیبی از ناحیه آنان متوجه خود و دیگر زندانیان نشود.

جدیت و دقت در تشکیل پرونده شخصیت مددجویان الزامی است

محمدی جدیت و دقت در تشکیل پرونده شخصیت و سلامت زندانیان را ضروری معرفی کرد و گفت: بهداشت و درمان برای ما اقدامی در اولویت است و درکنار آن نیز تغذیه زندانیان و ارتقا کیفیت آن را جدی گرفته‌ایم.

پوشش واکسیناسیون کرونا در زندان‌ها 95 درصدی است/ پیشنهاد شناسایی زندان‌ها بعنوان منطقه محروم برای گذراندن طرح پزشکان را داده‌ایم

رئیس سازمان زندان‌ها به اهمیت تعیین رژیم غذایی برای زندانیان خاص و بیمار پرداخت و خاطرنشان ساخت: آموزش بهداشت به زندانیان بسیار مهم است هرچند عمده زندان‌های ما این وظیفه را به نحو احسن انجام می‌دهند اما بازهم باید تلاش بیشتری کرد.

بر تجهیز مراکز درمانی زندان‌ها، تعامل با بیمارستان‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین اقدام کنید

محمدی اضافه کرد: ما توجه ویژه‌ای به بهداشت و درمان زندانیان خواهیم داشت. عصاره اقدامات باید افزایش آرامش زندانیان و ارتقاء بهداشت جسم و روان آنان باشد. خوشبختانه آمارها درحوزه مشکلات کاهش یافته گرچه همچنان لازم است که آمار رفتارهای خطرناک در حوزه سلامت روان کمتر شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگر نشست، تجهیز مراکز درمانی زندان‌ها را مورد اهتمام قرار دارد و بر تعامل هرچه بیشتر با بیمارستان‌ها و نیز استفاده از ظرفیت خیرین مجمع سلامت تأکید کرد. رئیس سازمان زندان‌ها همچنین خبر داد؛ در گفتگو با کمسیون‌های تخصصی مجلس پیشنهاد شده است که با اعلام زندان‌ها به عنوان مناطق محروم، بتوان از پزشکان برای گذراندن طرح‌های‌شان در مراکز تأمینی و تربیتی استفاده کرد.  

محمدی همچنین استفاده از نظرات کارشناسی کادر متخصص بهداشت و درمان در کیفیت غذای مددجویان را ضروری دانست و اعلام کرد که در ساخت پروژه‌های عمرانی مرتبط در زندان‌ها هم باید نظرات مسئولین واحدهای بهداشت و درمان اخذ شود.

وی در پایان این نشست و پس از طرح پرسش و پاسخ با کارکنان حوزه بهداشت و درمان در این جلسه گفت: ما در اداره علمی زندان‌ها مراحل رشد را درپیش گرفته‌ایم و البته امیدوارم بیش از پیش سیر صعودی را در امور تحول و تعالی زندانبانی ازجمله حوزه بهداشت و درمان بطور مداوم ادامه دهیم.

گفتنی است پیش از این نیز نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» با حضور بالغ بر دو هزار نفر از کارکنان گروه‌های شغلی حاضر در زندان‌ها از جمله روابط عمومی، مراقبین اقدامات تأمینی و تربیتی، روسای اندرزگاه‌ها، روسای زندان‌ها و یگان حفاظت با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در جهت بهبود خدمات، اصلاح رویه‌ها و نهادینه‌سازی مدیریت علمی در زندان‌ها مبتنی بر خرد جمعی و دانایی‌محوری برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha