طرح‌های توانمندسازی خانواده‌های زندانیان در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از اجرای طرح‌های ویژه توانمندسازی خانواده‌های زندانیان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی در ویژه برنامه نسیم مهر ویژه کمک خیرانه به خانواده‌های زندانیان استان سمنان، اظهار داشت: اکنون با حمایت خیران در انجمن‌های حمایت از زندانیان استان سمنان، بیش از 600 خانواده زندانیان این استان مستمری ماهانه می‌گیرند.

وی با اشاره به کمک نهادهای حمایتی به انجمن حمایت از زندانیان استان سمنان برای کمک به خانواده‌های زندانیان خاطرنشان کرد: نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه و بسیج و برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی بسیار نقش‌آفرین بوده‌اند و کمک‌ های زیادی را به خانواده زندانیان انجام داده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از تغییر رویکرد این نهاد در خصوص کمک به خانواده‌های زندانیان از نگاه حمایتی به نگاه توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای این خانواده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این رویکرد بر اساس سند تحول قضایی و دستور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مدنظر قرارگرفته است.

کهربایی افزود: بر این اساس امسال در کنار کمک‌های مالی انجمن‌های حمایت از زندانیان، خانواده‌های افراد در بند در استان سمنان را از نظر درآمدی توانمند می‌کنیم تا در بخش درآمدی و اقتصادی به وضعیت مطلوبی برسند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد نسبت به زندانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در سازمان زندان‌ها و اقدامتات تأمینی و تربیتی، نگاه "زندانبانی" به نگاه "اصلاح و تربیت" تغییر یافته است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندانیان در زندان‌ها، وضعیت خانواده‌های آنان است عنوان کرد: اگر این دغدغه زندانیان رفع شود، زمینه اصلاح آنان فراهم‌تر خواهد شد.

کهربایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت از خانواده‌های زندانسان استان سمنان در سال گذشته تصریح کرد: در سال 1401 بیش از 80 میلیارد ریال به صورت نقدی، غیرنقدی و کمک‌هزینه‌های بهداشت و درمان به خانواده‌های زندانیان استان سمنان کمک شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha