کسب رتبه برتر شورای اقامه نماز زندان های فارس در بین دستگاه های اجرایی استان

جلسه شورای اقامه نماز اداره کل زندان های استان فارس با حضور اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس، حجت الاسلام سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان و پاک فطرت معاون نظارت ستاد اقامه نماز ، انصاری منش معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، علی اکبر منصوری رییس اداره فرهنگی و تربیتی و جمعی از روحانیون و مسئولین فرهنگی زندانهای استان برگزار گردید.

مدیر کل زندان های استان فارس در ابتدا ضمن قدردانی از  اقدامات ارزنده همه ی روحانیون در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی گفت: کار فرهنگی و اصلاحی در زندان برای گروه های هدفی که در اختیار شما روحانیون قراردارد بسیار دشوار است و اگر به آیه ۳۲ سوره مائده  «و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا»

 هر کس یک نفر را زنده کند گویا همه انسان ها را زنده کرده است عمل کنید کار بسیار بزرگی انجام داده اید.

اسحاق ابراهیمی اضافه کرد: در این مسوولیت سنگین، امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و عنایات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم، بتوانیم بیش از پیش در این مسیر گام های بلند و استواری برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه، این جلسه در خصوص اقامه نماز و موضوعات فرهنگی برگزار شده و شما روحانیون معزز نسبت به این مهم اشراف دارید که شرط قبولی همه عبادات قبولی نماز است سعی کنید ضمن برپایی نماز جماعت، نسبت به این فریضه مهم توجه بیشتری شود.

ابراهیمی تاکید کرد: همه ی شما نسبت به این فریضه ی الهی اهتمام دارید امیدوارم بهتر از گذشته با جدیت دنبال شود و ساعاتی را برای پرسش و پاسخ های نماز زندانیان قرار داده و بیشترین فعالیت روزانه شما در نمازخانه ها باشد.

 مدیرکل زندان های فارس گفت: ان شاءالله شاهد روزی باشیم که مانند زمان حضرت رسول که بسیاری از امور مومنین در مسجد حل و فصل می شد  مساجد و نمازخانه های ما در زندان ها نیز به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

در ادامه حجت الاسلام سقاچی گفت:به فضل الهی شاهد آن هستیم که اداره کل زندان های استان فارس در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز نسبت به دیگر دستگاه های اجرایی پیشتاز بوده و بار دیگر عنوان «شایسته تقدیر ویژه» را کسب نمود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان یادآور شد: کسب عنوان برتر در ۱۳ سال متوالی جای تشکر دارد و از همه ی شما عزیزانی که خالصانه در زندان ها تلاش می کنید قدردانی می شود.

 وی افزود: زندگی بهتر هر انسان مومنی به این است که در راستای ترویج فرهنگ مهدوی گام بردارد و این اطمینان بایستی برای ما حاصل شود که ظهور منجی عالم بشریت نزدیک است و بایستی ما سکان داران فرهنگی، کاری کنیم تا زمینه ظهور محقق شود.

حجت الاسلام سقاچی گفت: به همان اندازه که به نماز اهمیت بدهید به همان اندازه بازدارندگی دارد.

وی افزود: گاهی اوقات اهل بیت عصمت و طهارت به بعضی ها از جمله علما و بزرگان دین ، دیر تر از مردم عوام عنایت و لطف می کردند . که نمونه داستان علامه امینی است که دید عرب بادیه نشین فرزند مریضش روی دست داشت و آمد پای ضریح و با بی احترامی و صدای بلند گفت بچه ام را شفا بده . علامه می گوید لحظه ای نگذشت که بچه خوب شد و روی پایش ایستاد  و پس از این ماجرا، دل علامه خیلی شکست که این همه در حوزه درس خواندم و تلاش کردم و حالا حرف مرا نمی شنوی و این عرب بادیه نشین به این سرعت جواب دادی . همان شب حضرت امیر را خواب دید که فرموند ما دوست داریم همیشه بیایی نزد ما . تو از خود مایی . تو خودمانی هستی . معمولا توی مهمانی خودمانی ها از همه دیرتر غذا بهشون می رسد .

وی خطاب به روحانیون گفت: روحانیون عزیز و جهادگر زندانها ، اگر با همه زحماتی که می کشید باز هم شاهد سختی های پی در پی هستید بدانید این جریان همان خودمانی های در مهمانی است و از فضل خدا نباید هیچگاه ناامید شد.

شایان ذکر است عملکرد برنامه های انجام شده اقامه نماز زندان های استان فارس سال ۱۴۰۰ در سامانه سجاده ستاد اقامه نماز کشور توسط ستاد اقامه نماز استان فارس مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و از اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس به دلیل کسب رتبه دستگاه شایسته تقدیر توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز قدردانی شد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه علی اکبر منصوری رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های فارس برنامه های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در سال ۱۴۰۱ را به مسوولین فرهنگی و تربیتی زندان های استان ابلاغ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha