معاون سازمان زندان‌ها: ارتقاء سلامت جسم و روان زندانیان را مقدمه برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی می‌دانیم

نشست کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت روان سازمان زندان‌ها در راستای تحقق اهداف و ارتقاء ساختار برنامه‌ها و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زندانیان و مددجویان مراکز اصلاحی‌وتربیتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی سلامت روانی-اجتماعی در موسسات کیفری سازمان زندان‌ها امروز، یکشنبه برگزار شد.

محمود ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در این نشست با اشاره به اهمیت تخصص و نگاه علمی در زندانبانی تأکید کرد: در اداره زندان‌ها تلاش ما استفاده از نیروهای متخصص در همه حوزه‌هاست که هم نگاه علمی داشته و هم آشنا به زندان و زندانبانی باشند.

معاون سازمان زندان‌ها: ارتقاء سلامت جسم و روان زندانیان را مقدمه برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی می‌دانیم

وی یکی از اولویت‌های همیشگی در اداره زندان‌ها را ارتقاء مستمر بهداشت و درمان دانست و افزود: سلامت جسم و روان زندانی برای ما همواره حائز اهمیت و مقدمه سایر برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی است. کار متخصصین این حرفه نیز به مانند سایر حوزه‌های زندانبانی سخت است بویژه اینکه لازمه‌اش داشتن مهارت و دانش است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها ادامه داد: سلامت جسم و روان مددجویان را جدی گرفته‌ایم برهمین‌اساس هم برای تحقق آن بار سنگینی بر دوش روانشناسان زندان‌ها قرار دارد.

ضیایی‌فرد در بخشی دیگری نیز با یادآوری برخی تفاهمنامه‌های فی‌مابین با سایر دستگاه‌ها ازجمله سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی گفت: درکنار ظرفیت‌های خودمان باید بیش از گذشته از پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده بهتری داشت بویژه اینکه در حوزه «روانشناسان زندان» هر هزینه‌ای به مثابه سرمایه‌گذاری برای آینده است.

معاون سازمان زندان‌ها: ارتقاء سلامت جسم و روان زندانیان را مقدمه برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی می‌دانیم

گفتنی است این نشست یک‌روزه باحضور سلیمانی، مدیرکل دفتر بهداشت و درمان و رئیس کمیته راهبردی تخصصی سلامت روانی-اجتماعی سازمان زندان‌ها و همچنین کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت روان در راستای تحقق اهداف و ارتقاء ساختار برنامه‌های بهداشت، درمان و سلامت روان زندان‌های کشور و نیز خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زندانیان و مددجویان مراکز اصلاحی‌وتربیتی در دست برگزاری قرار گرفت.

در این نشست بنابر اعلام معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها مقرر شد تشکیل «شورای بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان» در دستور کار قرار گیرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha