همسر شهید، موجبات آزادی زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد

جشن نسیم مهر ویژه حمایت از خانواده های زندانیان در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری امشب در جشن نسیم مهر که با حضور مسئولان ارشد قضایی و اجرایی استان از جمله امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد، دادستان مرکز استان و معاونین دادستان، فرماندار شهر خرم‌آباد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری لرستان، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، خیرین، نیکوکاران و تعدادی از خانواده زندانیان در تالار حامی برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اهمیت جایگاه خانواده زندانیان در حاکمیت اسلامی، پنجم خرداد در تقویم کشور روز ملی نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: هدف دستگاه قضا بازگشت زندانیان به کانون خانواده و جامعه است، اما در این میان حمایت از خانواده زندانیان بسیار مورد تاکید است.

مدیرکل زندان‌های لرستان خاطرنشان کرد: برگزاری جشن به این منظور است که ما به این نکته توجه کنیم که خانواده رکن اصلی جامعه است.

همسر شهید، موجبات آزادی یک زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد

کشوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته ۱۸۵۰ نفر از زندانیانی که بدهکاری مالی داشته‌اند، آزاد شده است، گفت: بدهی این افراد ۸۵ میلیارد تومان بود که با کمک خیرین، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه و نهادهای حاکمیتی، تامین شد. البته نقش بزرگان و ریش سفیدان در جلب رضایت شاکیان تاثیر گذار بوده است.

وی تاکید کرد: ما مصمم هستیم به زندانیانی که به واسطه مشکلات مالی در زندان هستند، کمک کنیم. همچنین کمک به خانواده زندانیان نیازمند هم جزو اولویت‌های ما است.

در ادامه مراسم داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز استان، یکی از اولویت‌های دستگاه قضا را حمایت از خانواده زندانیان عنوان کرد و افزود: در ماده یک، دو و شش همچنین ماده ۲۷ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۹۹، تکالیفی برای مدیران و دستگاه اجرایی پیش بینی شده است.

همسر شهید، موجبات آزادی یک زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: این قانون را کتبا به مدیران و دستگاه اجرایی استان در جهت انجام به تکالیف مربوط به اطفال و نوجوانان ابلاغ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رسیدگی به جرایم باید تحت چهار چوب قانونی باشد، عنوان کرد: گاهی مجازات بر اساس نوع جرم، شدت و سوابق کیفری و آثار جرم در جامعه تعیین می‌شود، احکام صادر شده متناسب با این جرایم قاطعانه خواهد بود.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه گاهی نیاز به ارفاق و تخفیف مجازات است، گفت: با توجه به اینکه رویکرد دستگاه قضا اصلاح و پیشگیری از وقوع جرم است، استفاده از ارفاقات قانونی می‌تواند در اصلاح زندانیان و بازسازگاری اجتماعی آنان کمک کند.

حجت الإسلام والمسلمین شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد در جشن نسیم مهر، کمک خیرین را در راستای تکامل و رسیدن به والاترین درجات انسانی دانست.

همسر شهید، موجبات آزادی یک زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین خطاب به مسئولان استان افزود: مسئولین هر کاری می‌توانند در راستای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان انجام دهند.

فرماندار خرم آباد نیز در این جشن گفت ؛ در جایگاه حقیقی بایستی در راستای حمایت از خانواده زندانیان تلاش کرد آزادی یک فرد از زندان ، می تواند موجب نجات یک خانوار از گرداب سختی بشود و این اهمیت کار خیرین است.

همسر شهید، موجبات آزادی یک زندانی بدهکار مالی را فراهم کرد

در پایان جشن نسیم مهر از تعدادی از خیرین و نیکوکاران و فرزندان زندانی که در مسابقات مختلف موفقیتی کسب کرده بودند، تقدیر شد.

لازم به ذکر است که در این مراسم توسط همسر شهید والامقام سید نورخدا موسوی، موجبات آزادی یک زندانی بدهکار مالی فراهم شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha