کمک ۷ میلیارد ریالی خیرین به خانواده زندانیان چهارمحال و بختیاری

یک هزار و ۱۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن های حمایت استان قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، جشن روز ملی حمایت از خانواده زندانیان به همت انجمن حمایت از زندانیان با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، خیرین ، کارآفرینان و دیگرمسئولین استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

مدیر کل زندان ها ی استان ضمن تبریک دهه کرامت و روز نسیم مهر گفت: روز نسیم مهر بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به خانواده‌ هایی که به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه شناخته می شوند.

حمیدرضا حیدری افزود: قربانیان واقعی جرائم خانواده‌های زندانیان هستند . آنها بار سنگین نگاه منفی جامعه و مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی را همزمان به دوش می‌کشند.

وی افزود: بیش از ۱۱۰۰ خانواده از زندانیان استان تحت پوشش خدمات حمایتی، معیشتی و مشاوره‌ای انجمن‌های حمایت هستند و در سال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد ریال کمک هزینه شامل سبدهای معیشتی،جهیزیه ، پوشاک، لوازم منزل، نوشت افزار و ... دریافت کرده اند.

مدیر کل زندان های استان توانمند سازی خانواده زندانیان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش انجمن های حمایت در جهت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار است و در همین راستا بیش از ۱۱۰ نفر از زندانیان آزاد شده و خانواده زندانیان به بانک ها و مراکز کارآفرینی معرفی شده اند . در سال گذشته بیش از ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی جذب شده است.

حیدری ضمن تشکر از همراهی های کمیته امداد امام خمینی(ره) ، اصناف ، خیرین و بهزیستی استان افزود: با کمک نهادهای حمایتی می کوشیم بخشی از مشکلات خانواده زندانیان را رفع کنیم. در سال گذشته ۱۹ دوره آموزشی در موضوعات مختلف با حضور ۱۷۰۰ نفر از خانواده‌ها برگزار شده است تا از آسیب های بیشتر به خانواده زندانیان پیشگیری شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی زندانیان و خانواده آنان و تقدیر از خیرین انجمن از دیگر برنامه های مراسم نسیم مهر بود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha