در فرآیند جامعه‌پذیری زندانیان، خانواده حلقه اصلی اتصال با جامعه محسوب می‌شود

تغییر رفتار و توانمندسازی زندانیان اولین گام زندانی در مسیر بازگشت به جامعه و خانواده حلقه اصلی اتصال زندانی در فرآیند جامعه پذیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مازندران، مدیرکل زندان های استان طی بازدید سرزده از زندان شهرستان نور ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، از نزدیک با میزان پیشرفت پروژه اشتغال و حرفه آموزی زندان آشنا و بر تسریع در تکمیل پروژه تأکید کرد.

استادی اظهار داشت: در فرآیند جامعه‌پذیری زندانیان، خانواده حلقه اتصال اصلی بین جامعه و مددجو است و با تحکیم بنیان خانواده و توسعه ارتباطات خانوادگی و حضور معنوی پر رنگ واحد فرهنگی زندان می تواند فرآیندهای کلیدی بازاجتماعی شدن و جامعه‌پذیری زندانیان را ترسیم و اجرایی نمود.

وی افزود: اولین گام جامعه‌پذیری زندانی، تغییر رفتار و توانمند سازی آنان و منطبق شدن با ارزش‌ها، باورها و هنجارهای جامعه است و شکوفایی توانمندی های زندانی نقش کلیدی در تکمیل این فرآیند دارد .

علی استادی گفت: اشتغال زندانیان در استحکام بنیان خانواده ها و بازاجتماعی شدن آنان نقش پررنگی دارد و باید در توسعه اشتغال مولد گام های موثری برداشته شود .

وی افزود: اشتغال زندانیان بعنوان اولویت اصلی سازمان زندان‌های کشور باید در زندانها نهادینه و این سیاستها برای طیف وسیع و گسترده ای از زندانیان عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرکل زندان های استان در دیدار با زندانیان بند عمومی و گفتگو با چند زندانی جرایم خاص ضمن ارائه رهنمود های لازم در رفع مشکلات قضایی بر جلوگیری از اطاله دادرسی ویژه پرونده های زندانیان با پیگیرها و تعامل با مراجع قضایی تأکید نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha