اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

به مناسبت روز نسیم مهر همایش "حس خوب زندگی" با حضور امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ، دادستان مرکز استان، مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندانها، مدیرکل زندانهای خوزستان و جمعی از خیرین و نیکوران در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهوا در همایش "حس خوب زندگی" که در سالن اجتماعات آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر برگزار شد؛ با بیان اینکه زندگی را با دست خود سخت نکنیم ؛تاکید کرد: خانواده کانون سعادت است و اسلام به خانواده توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد ، ما با سخت‌گیری بی‌مورد ، با دست خود زندگی را سخت می کنیم در حالی که در اسلام اصل بر آسان‌گیری به خصوص در ازدواج است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد با ابراز خرسندی از برگزاری این آیین که در آن ۱۶ زوج جوان از خانواده‌های زندانی به خانه بخت می‌روند افزود:بر خلاف تصور عمومی که " باید وضعیت اقتصادی در وضعیت عالی باشد تا ازدواج صورت گیرد" ،پیامبر اسلام(ص) تاکید دارند که با توکل بر خدا و امید به گشودن رزق و روزی از جانب خداوند ، حتی در فقر باید ازدواج کرد.

وی دوری از برخی آموزه‌های دینی و الهی را یکی از مشکلات جامعه ما بیان کرد و افزود: باید به جوان امید داد تا با تشکیل خانواده، زندگی سعادت‌مندی داشته باشد هرچند در ذات زندگی اجتماعی و خانوادگی، مشکلات و سختی‌ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود: اگر به باورهای اسلامی و الهی ایمان داشته باشیم و زندگی را بر خود و دیگران سخت نکنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی جوانان حل می‌شود و خانواده‌ها به آرامش می‌رسند.

صادق جعفری چگینی دادستان مرکز خوزستان نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش مدیرکل زندانها و همکارانشان به جهت برگزاری این همایش بزرگ؛ گفت : دستگاه‌های اجرایی باید سهم خود را که قانون مقرر کرده برای حمایت از مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان پرداخت کنند تا از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

وی به این سخن امام راحل که "زندان‌ها را باید به دانشگاه تبدیل کنیم" اشاره کرد و افزود: بدون حمایت مادی و معنوی از مددجویان و خانواده‌های آنان ، زندانیان دچار آسیب‌های اجتماعی می‌‍شوند و این آسیب‌ها به جامعه منتقل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان(اهواز) در ادامه با قدردانی از خیران نیک اندیش که در این مسیر کمک حال مددجویان و خانواده‌های آنان بوده‌اند اظهارکرد: باید حمایت‌های دولتی نیز در این مسیر انجام شود تا کمبودهاو نواقص برطرف شود.

جعفری چگنی در ادامه از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواست، دستگاه‌های اجرایی، اداری و فرهنگی استان را مکلف و موظف کند به انجمن حمایت از زندانیان خوزستان کمک کنند.

کمک ۸۰ میلیارد ریالی خیران خوزستانی به مددجویان و خانواده‌های آنان

مدیرکل زندان‌های خوزستان در این همایش با گرامی‌داشت "پنجم خرداد روز ملی حمایت از خانواده زندانیان "از کمک ۸۰ میلیارد ریالی خیران خوزستانی به مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان در سال گذشته خبر داد.

غلامرضا روشان با قدردانی از خیران نیک‌اندیش که به صورت مستمر و به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، یاری‌گر خانواده‌های زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده‌اند افزود: امروز با کمک خیران شاهد ازدواج ۱۶ زوج جوان از فرزندان زندانیان و تهیه جهیزیه برای آنان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز خیران نیک اندیش با حمایت از انجمن حمایت از زندانیان خوزستان ، در تحقق گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های زندانیان ، یاریگر مجموعه اداره کل زندان‌های خوزستان ، ستاد دیه و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد باشند.

دائی، مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور نیز در مراسم پاسداشت روز ملی نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان) که در اهواز برگزار شد، گفت: مجموعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در تلاش است با جلب کمک خیرین و نهادهای حمایتی تا حد توان مشکلات خانواده‌های زندانیان را حل کند.

وی با آرزوی خوشبختی برای این زوج‌ها، افزود: از همه خیرین می‌خواهم به این انجمن کمک کنند تا خدمات بیشتری به این خانواده‌ها ارائه شود.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: این انجمن‌ها پناهگاه این یتیم‌ها هستند و باید تقویت شوند؛ یتیم آن نیست که پدر نداشته باشد، به نظر من یتیم‌تر از افراد یتیم کسی است که پدر دارد اما پدرش بالای سر نباشد و در زندان باشد.

محبوبه ایزدپناه، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: به دامادها توصیه می‌کنم در زندگی حواس‌شان به دل زنان‌شان باشد تا دل‌شان نشکند و به دختران نیز می‌گویم حواس‌شان به غرور آقایان‌شان باشد و هیچ وقت غرور همسران‌شان را خدشه‌دار نکنند. این دو کلید طلایی به قدری در زندگی متاهلی کارکرد دارند که اگر از آن‌ها استفاد شود بسیاری از مسائل و مشکلات در طول زندگی حل می‌شود.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۶۰۰ خانواده زندانی در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و ۴۳۰ خانواده تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی خوزستان هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بابت اینکه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی امکان خدمت هر چند ناچیز و کوچک به این خانواده‌ها فراهم است، خدا را شکر می‌گویم اما از جهت دیگر می‌بینم که اقدامات لازم است اما کافی نیستند.

در این آیین خطبه عقد یکی از زوج‌های جوان توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز جاری شد.

همچنین خیران نیکوکار در این آیین به هر یک از زوج ها مبلغ ۲۰میلیون ریال اهدا شد.

پایان بخش این آیین ،امضای میثاق نامه حمایت از خانواده زندانیان توسط مسئولان و خیرین استان و اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های مددجویان و رونمایی از ۱۶سری جهیزیه به نوعروسان بود.

انتهای خبر /.

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

اهدای 16 سری جهیزیه به نوعروسان و 500 بسته معیشتی به خانواده زندانیان در اهواز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha