حامی همیشگی خانواده‌های زندانیان نیازمند هستیم

دکتر غلامعلی محمدی در پیامی نوشت؛ سازمان زندان‌ها هم‌اکنون پوشش حمایتی‌اش از خانواده‌های زندانیان را به اشکال متنوع گسترانیده تا به‌نحو بهتر هم بازسازگاری زندانیان را ذیل آموزه‌های الهی محقق سازد و هم یاری‌گر و حامی خانواده‌های‌شان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در پیام رئیس سازمان زندان‌ها همزمان با روز ملی «نسیم مهر» آمده است:

گنه بود مرد ستمکاره را               چه تاوان زن و طفل بیچاره را

نظام زندانبانی کشورمان مبتنی بر آموزه‌های دینی، اخلاقی و انسانی است که در لایه‌لایه مأموریتش امر مهم اصلاح‌وتربیت متعالی مددجویان را درپیش گرفته است. این هدف مهمترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌هاست تا بازسازگاری مجرمین و بزهکاران را رقم زد. سازمان زندان‌ها سال‌هاست که چتر حمایتی‌اش را نه‌فقط مستولی بر زندانی بلکه بر خانواده‌های آنان نیز گسترانده تا با الهام از شرع مقدس، این خانواده‌ها را در لوای حمایت قرار دهد. اینان قشر آسیب‌پذیر و نیازمند دستگیری‌اند که منطبق با اصل شخصی بودن جرم، باید تحت حمایت باشند.

روز ملی "نسیم مهر" تبادر این وظیفه همگانی را گوشزد می‌نماید که فعلیتش را همه دستگاه‌های حمایتی برعهده دارند. امروز انجمن‌های حمایت زندانیان، مأموریت اصلی‌شان را پشتیبانی از خانواده زندانیان نیازمند نهاده‌اند و با اقدامات مادی و معنوی مستمر هم رسالت دینی‌شان را در کمک به قشر نیازمند تحقق می‌بخشند و هم اهداف متعالی زندانبانی را عملیاتی می‌سازند.

هم‌اکنون سازمان زندان‌ها درکنار خیرین نیکوکار پوشش حمایتی‌اش از خانواده‌های زندانیان را به اشکال متنوع گسترانیده تا به‌نحو بهتر هم بازسازگاری زندانیان را ذیل آموزه‌های الهی محقق سازد و هم یاری‌گر و حامی خانواده‌های‌شان باشد. این بخشی از تحول و تعالی زندانبانی است که امروز با دانایی‌محوری و الهام از آیه شریفه "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" پیش‌روی سازمان زندان‌ها قرار دارد. این روز را گرامی می‌داریم و از زندانبانان و همراهان متعهد سازمان زندان‌ها در اجرای این هدف تقدیر می‌نماییم. انشاءالله در ذیل عنایات حضرت ولیعصر(عج) همچنان بتوانیم در این‌مسیر بیش از پیش موجبات رضایت الهی را برآورده سازیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha