افزایش ۷۲ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در زندان‌های هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۷۲ درصدی آراء قضایی با موضوع استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی در جلسه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در زندان بندرعباس  افزود: باید با صدور آراء مناسب تا حد امکان بر اساس قانون از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده جایگاه زندان‌های استان بر اساس شاخص‌های نوزده گانه ارائه شده توسط قوه قضاییه ارتقاء یافته و بر این اساس اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی هرمزگان، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گفته رئیس کل دادگستری هرمزگان، در چهار ماهه امسال بیش از ۹۲ درصد از جلسات دادرسی با زندان‌های استان به صورت الکترونیک برگزار شده است.

قهرمانی همچنین از برگزاری ۳ هزار و ۸۵۹ ملاقات تصویری در زندان‌های استان و رشد دوبرابری ملاقات‌های آنلاین میان زندانیان و خانواده هایشان در پنج ماهه امسال خبر داد.

وی گفت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات رئیس قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور برنامه بازدیدهای منظم، مستمر و هدفمند مسئولان و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان، پیش بینی و عملیاتی شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام اینکه قضات استان هرمزگان در چهارماهه امسال ۲ هزار و هشتصد و پنجاه بار از زندان‌های استان بازدید کرده اند، افزود: بازدید از زندان‌ها نباید تشریفاتی باشد و حتماً باید به صورت کارآمد و مؤثر انجام شود تا نتایج ملموس آن در ساماندهی جمعیت کیفری زندان‌ها بیش از پیش قابل مشاهده باشد.

انتهای خبر/
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha