کد خبر: 8361
۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
خبرهای خوش جهادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با مدیر کل زندان های استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،در ابتدا این دیدار مدیر کل زندان های استان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه"س"و آغاز دهه کرامت گفت: ارتباط مجموعه جهاد کشاورزی در همین مدت با اداره کل زندان های استان کسری سال های گذشته را جبران کرده که این نشان از متعهد بودن این سازمان در قبال زندانیان و به ویژه خانواده آنها می باشد.

«عبدی»افزود: کارهای خوبی در مباحث برگزاری دوره های آموزشی ویژه زندانیان شد که در پایان منتج به صدور گواهی نامه و خروجی این آموزش ها ایجاد اشتغال بعد از آزادی فرد زندانی شده است.

وی با اشاره به این که اکثر گرایش زندانیان در استان در رشته های دامپروری و کشاورزی بوده که بعد از آزادی با استفاده از تسهیلات برای خود شغلی محیا کردند،ادامه داد:این نگاه ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که فقط در سال گذشته ۱۴عنوان رشته با۵۲دوره و ثبت نام ۹۶۳ نفر خروجی آموزشی رقم خورده است.

«عبدی»عنوان کرد: امسال طرح توسعه مرزعه پرورش شتر مرغ،گلخانه زندان مرکزی،ایجاد بزرگترین نهالستان و کاشت نهال گل محمدی را در برنامه داریم و تا جای که اعتبارات بنیاد تعاون زندانیان به استان ترزیق شده قدم های خوبی برداشته ایم اما این طرح های توسعه نگاه ویژه جهاد کشاورزی را می طلبد.

وی تاکید کرد:همه باید بدانند که ایجادیک طرح و یا توسعه آن توسط بنیاد تعاون زندانیان درچرخه اشتغال زندانیان هزینه می شود .

وی عنوان کرد: با توجه به این که شهرک صنعتی در مرکز استان پویا نمی باشد در حوزه اشتغال زندانیان افقی ترسیم کردیم که با کمک مسئولین و کارآفرینان اشتغال پایدار در خود زندان برای زندانیان داشته باشیم که دیگر اعزام گروهی زندانیان برای کارهای بیرون را شاهد نخواهیم بود.

مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان گفت: هم اکنون طرح توسعه مزرعه شتر مرغ زندان بیرجند در حال انجام است که سال گذشته ۳ هزار قطعه جوجه داشته ایم اما امسال ۵هزار قطعه جوجه ریزی پیش بینی شده است.

«زنگنه»افزود: باید برای استفاده از گوشت شتر مرغ که برابر با گوشت قرمز با خاصیت بالا بود و گنجاندن آن در سبد خانوار فرهنگ سازی شود.

وی ادامه داد: در سه شهرستان چاه آب داریم اما برای استفاده بهتر و سریع تر باید تجهیزات کشاورزی خود را به روز کنیم که مکاتباتی با جهاد کشاوزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان گفت: در حوزه مهارت آموزی و آموزش هیج گونه مشکلی برای اداره کل زندان ها نداریم .

دکتر«جعفری»افزود: برای ایجاد بزرگترین نهالستان بنیاد تعاون زندانیان مبلغ ۳ میلیارد تومان به این مجموعه تسهیلات داده می شود که نهال تولید و سپس در مزارعه خود استفاده کنند که یک طرح رایگان می شود که هم بعد آموزشی و اشتغال زندانیان را در برمی گیرد.

وی با بیان این که امسال در اعتبارات خرید تجهیزات ادوات کشاورزی نگاه ویژه ای به بنیاد تعاون زندانیان خواهیم داشت عنوان کرد:اگر بنیاد تعاون زندانیان یک هکتار گلخانه خود را برساند جهاد کشاورزی به میزان ۷۰درصد در این طرح توسعه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که مجموعه زندان مقدس می باشد و کارهای که انجام می شود مقدس است چرا که اشتغال به زندانیان یعنی کمک به خانواده زندانی و آینده یک فرد را می سازد.

در پایان تفاهم نامه همکاری آموزشی جهاد کشاوزی و اداره کل زندان های استان انعقاد و از زحمات دکتر«جعفری»ریس جهاد کشاوزی استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

خبرهای خوش جهادی

خبرهای خوش جهادی

خبرهای خوش جهادی

خبرهای خوش جهادی

خبرهای خوش جهادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha