مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان زنجان برگزار شد

به مناسبت پنجم خرداد (نسیم مهر) روز حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان زنجان در سالن همایش های حسینیه اعظم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان زنجان، در این مراسم که با حضور مسئولین قضایی، اجرایی و جمعی از خیرین و نیکوکاران برگزار شد ،حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان های زنجان ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر و ایام فرخنده دهه کرامت گفت :درسال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲۸ خانواده از خدمات حمایتی انجمن حمایت از زندانیان زنجان بهره‌مند شده‌اند که قطعاً این برنامه ها گامی مهم و اساسی در کاهش آسیب های ناشی ازحبس سرپرستان خانواده بوده است.

بنیادی با اشاره به سابقه فعالیت انجمن های حمایت در ایران افزود:موضوع زندان و حمایت از خانواده زندانی سابقه طولانی در کشور دارد؛اما آنچه در حال حاضر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت حمایت و رسیدگی به خانواده زندانیان صورت می پذیرد قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

مدیرکل زندان های زنجان با قدردانی از خیرین و نیکوکاران فهیم زنجانی خاطرنشان کرد :اگردغدغه آزادی زندانیان نیازمند به عنوان یک ضرورت در جامعه فرهنگ سازی شده، قطعاً می بایست موضوع رسیدگی به خانواده زندانیان که سرپرست آنان در زندان تحمل حبس می‌کند به عنوان یک واقعیت در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد تا تغییر نگرش در افکار عمومی صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه عباسی دادستان مرکز استان ضمن قدردانی از خیرین و نیکوکاران فهیم استان زنجان بیان کرد: خیرین نیک اندیش زنجانی در ایام مبارک ماه رمضان با اهدای ۱۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند ،همت بالای خود را در سطح کشور به اثبات رساندند.

داستان مرکز استان اظهار کرد: موضوع خانواده زندانیان نیازمند در برنامه های حمایتی از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و بعضا این خانواده ها با نیازهای اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی بسیار شدیدی دست به گریبان هستند که در این خصوص نیز نیازمند همراهی و همفکری خیرین،نیکوکاران و صاحبان صنایع در استان هستیم.

عباسی در پایان اشاره کرد:با همراهی خیرین و نیکوکاران و افراد توانمند در استان می توان از ظرفیت اشتغال صنایع استان برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده های نیازمند آنان استفاده کرد که قطعاً این مسیر می‌تواند ثبات اقتصادی را برای این افراد نیازمند به دنبال داشته باشد.

در ادامه این مراسم بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون ریال از سوی خیرین و نیکوکاران زنجانی برای حمایت از خانواده زندانیان به انجمن حمایت زنجان اهدا گردید.

در پایان مراسم انتخابات بازرسین انجمن برای یک سال مالی برگزار گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha