ارتقاء آموزش و گسترش دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای زندانیان استان کهگیلویه وبویراحمد

در بازدید مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای از زندان یاسوج و نشست با مسؤلین زندان های استان، بر همکاری در راستای توانمندسازی زندانیان براساس فرایند نیازسنجی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی به منظور اثر بخشی آموزش‌های ارائه شده در زندان‌ها تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد، به دعوت از مدیر کل زندان ها سید نورالله هدایت مدیر کل آموزش فنی و حرفه به همراه معاونین خود ضمن حضور در زندان یاسوج از کلاسها و کارگاههای آموزشی بازدید و بر لزوم ارتقاء آموزش وبرگزاری دوره های جدید آموزشی برابر نیاز سنجی زندانیان تأکید کرد.

در نشست منعقد شده منصور بیژنی مدیرکل زندانهای استان ضمن تقدیر از زحمات مدیر کل، مسئولان و مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در زمینه توسعه آموزش های لازم و ضروری برای زندانیان تأکید کرد: آموزش و ارائه مهارت مفید برای زندانی در بازگشت مجدد وی به زندان و نیز تکرار جرم و بزهکاری بسیار مؤثر است.

وی گفت: آمارها نشان می دهد زندانیانی که در کلاسهای آموزشی شرکت نموده و دارای حرفه ای می باشند وارد بازار کار شده و کمترین بازگشت مجدد به زندان را دارند.

بیژنی افزود: زندان را به عنوان یک جامعه هدف نگاه کنید و برابر نیاز زندانیان دوره های آموزشی برگزار تا با دریافت گواهینامه معتبر آموزشی پس از آزادی وارد باز کار شوند.

مدیر کل زندان های استان با تأکید بر ارائه مهارت و دوره های ضروری عنوان داشت: با ایجاد کارگاههای جدید می توان ضمن توانمدسازی زندانیان دست ساخته های آنان را روانه بازار نموده و صاحب شغل و حرفه ی مفیدی گردند.

 سید نورالله هدایت مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این نشست اظهار داشت: انصافاً ارتقاء آموزش و شرکت زندانیان در دوره های آموزشی نسبت به بازدید های قبل افزایش داشته که این جای بسی تقدیر دارد.

وی کیفیت اثر بخشی  آموزشی در جامعه بالاخص زندانیان را بسیار مهم ارزیابی کرده و تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته برای گسترش دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای توانمندسازی زندانیان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

این مقام مسؤل عنوان داشت: این اداره کل همراه با انگیزه خوب مربیان اعزامی برای ارتقاء دوره های آموزشی و ضروری همچنین ایجاد کار گاههای آموزشی همراه با تجهیزات مناسب اقدام خواهد نمود.

شایان ذکر آنکه با هداء لوح سپاس همراه با هدایایی از مربیان فنی و حرفه ای تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha