اولین جلسه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان های فارس

اولین جلسه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان های فارس با حضور مدیرکل مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تامینی استان و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با هدف تقویت نظام آموزش های مهارتی در حوزه آسیب های اجتماعی و بویژه در مجموعه ی زندان های استان همراه با بررسی راهکارهای راهبردی به منظور مرتفع کردن مشکلات این حوزه برگزار گردید.


در این نشست مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تامینی استان ابراز داشت: هدف قانونگذار، اصلاح و تربیت زندانیان است و رسالت ما در زندان ها، صرفا نگهداری زندانیان نیست و علاوه بر نگهداری اجرای برنامه های آموزشی و اصلاحی و تربیتی نیز در دستور کار قرار دارد.
اسحاق ابراهیمی افزود: اکثر زندانیان جوان و به علت فقر و بیکاری در زندان تحمل کیفر می کنند که لازم است با مهارت آموزی و توانمندسازی آنان، زمینه بازگشت سالم و اثر بخش آنان به جامعه را فراهم کنیم.
وی تأکید کرد: برای تحقق اجرای فرایندهای اصلاح و تربیت در زندان ها، باید در تعامل بین دستگاه های اجرایی و با استفاده از ظرفیت خیرین، محدودیت ها را مدیریت، و از فرصت های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.
مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تامینی استان گفت: زندانیان بخشی از شهروندان جامعه هستند که اگر نتوانیم زمینه آموزش و اشتغالزایی را برای آنان فراهم کنیم در بازگشت آنان به اجتماع، برخی موضوعات مربوط به تعالی اجتماعی همچنان مغفول خواهند ماند.
ابراهیمی اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال برای زندانیان، یکی از خیرین نیک اندیش شیرازی 15 دستگاه چرخ خیاطی برای کارگاه های اشتغال زندانیان اهدا کرده است و از سایر نیکوکاران تقاضا داریم مجموعه زندان ها را در این زمینه حمایت کنند. 
در ادامه این نشست کیائی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اظهار داشت: این اداره کل آمادگی همکاری در حوزه های مختلف در راستای تقویت نظام آموزش های مهارتی در سطح زندان های استان را دارد و برای تأمین مربی پیشنهاد می شود که در کنار مربیان اعزامی از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، از ظرفیت سرباز مربیان و نیز مربیان مشارکتی فعال در مجموعه زندان ها استفاده شود.
وی در ادامه افزود: می توان با استفاده از ظرفیت خیرین، کارگاه های حرفه آموزی در زندان ها را تجهیز کرد و تعدادی دستگاه رایانه نیز از طرف آموزش فنی و حرفه استان برای تقویت حوزه آموزش و آزمون زندانیان در نظر گرفته می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس بیان کرد: با توجه به نوع فعالیت سربازان وظیفه در برقراری امنیت و حفاظت زندان ها، با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، دوره ویژه ای تحت عنوان متصدی خدمات حفاظتی برای آنان برگزار و گواهینامه مهارت صادر گردد.
کیائی تأکید کرد: به منظور نیازسنجی آموزشی و همچنین تهیه طرح های کارآفرینی مشترک در راستای جذب اعتبارات از طریق استانداری و یا سایر دستگاه های متولی، کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان دو اداره کل و یا مراکز تابعه تشکیل گردد.
در ادامه جلسه مقرر گردید در اولین فرصت به منظور ایجاد تعامل و همکاری موثرتر بین زندان ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای، جلسه مشترکی به میزبانی اداره کل زندان ها با حضور روسای زندان ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار گردد.
شایان ذکر است در حاشیه این جلسه از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان زندان مرکزی شیراز بازدید بعمل آمد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha