انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های مازندران

اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی منابع کتابخانه ای زندان های استان در جهت توانمندسازی و اصلاح زندانیان، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، تفاهم نامه ملی نهاد کتابخانه های عمومی و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران، در مراسمی با حضور "استادی" مدیرکل زندان های مازندران" مهدیان پور" مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران عملیاتی شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران در این نشست با اشاره به اولویتهای اصلی سازمان زندانها بیان کرد: توسعه فعالیتهای فرهنگی و تربیتی همواره در نظام زندانبانی اسلامی یک اصلی انکار ناپذیر بوده و هست .

وی افزود، تحقق اهداف آرمانی سازمان زندانها بازگشت شرافتمندانه زندانی پس از اتمام دوران محکومیت به کانون خانواده و جامعه است .

"علی استادی" کتاب و کتابخوانی را یکی از مهم ترین شاخص کاربردی و با اهمیت و در عین حال موثر در غنی‌سازی اوقات فراغت و بازدارنده در حادث شدن رفتارهای پر خطر در زندانها عنوان نمود.

وی همچنین از همکاری مجموعه کتابخانه های عمومی استان در برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه مسابقات کتابخوانی و اهدای نشریات با محتوای مناسب به زندان ها قدردانی کرد.

مهدیان پور مدیرکل کتابخانه های عمومی نیز در این مراسم گفت: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای به زندانیان دارد.

وی افزود: زندانیان فرصت کافی برای مطالعه کتب برخوردار بوده و این یار مهربان می تواند راهنمای مفید و سازنده برای آنان به حساب آید.

مهدیان پور در ادامه بیان کرد: امید است در تعامل با اداره کل زندان های استان، برنامه های فرهنگی کتابخانه‌های مشارکتی را با کمیت و کیفیت بیشتر ادامه دهیم تا در توانمندسازی زندانیان جهت حضور مفیدتر در جامعه سهیم باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha