جشن روز دختر در زندانهای استان قزوین برگزار شد

به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت علیه السلام حضرت معصومه سلام اله علیها و روز دختر، مراسم جشنی باحضور مدیرکل زندانهای استان و جمعی از مسؤلین در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی دراین مراسم اظهار داشت: همزمان با سالروز ولادت خانم فاطمه معصومه (س) ، روز دختر در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده است. لیکن تمامی دختران ایران اسلامی باید با تأسی و الگو قراردادن ازحضرت معصومه (س)، نقش ارزشمند خود را در عرصه های مختلف اجتماعی ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، دختران از جایگاه والایی برخوردارند؛ افزود: در اسلام، احترام به دختران به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است. درآیاتی از قرآن کریم، خداوند متعال حضرت عیسی(ع) فرزند حضرت مریم(س) را از فرزندان حضرت ابراهیم(ع) می شمارد که خود اشاره به آن است که در اندیشه اسلامی هیچ تفاوتی میان فرزندان دختر و پسر نیست.

جشن روز دختر در زندانهای استان قزوین برگزار شد

مدیرکل زندانهای استان درپایان سخنان خود ضمن تبریک روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر خاطرنشان کرد: پیامبر گرانقدر اسلام نیز در برخورد با دخترش فاطمه (س) همگان را به حیرت وا می داشت. دست دخترش فاطمه (س) را می بوسید و می فرمود:پدرش فدای او باد. رسول مکرّم اسلام با این سخنان و برخورد عملی با دختر خود، علاوه بر شناساندن مقام و عظمت اهل بیت (س)، می خواستند به تمامی انسانها ثابت کنند که در آخرین دین الهی، دختران و زنان از کرامت و جایگاه خاصّی برخوردارند.

گفتنی است در این مراسم ازهمه دختران شاغل زندانهای استان و همچنین دختران اندرزگاه نسوان زندان مرکزی تقدیر بعمل آمد.

انتهای خبر/

جشن روز دختر در زندانهای استان قزوین برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha