رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی شدند

با حضور داستان کل کشور، محمد رزم به عنوان رییس کل جدید دادگستری و سید نصرالدین صالحی به عنوان دادستان جدید مرکز استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات احمدرضا بهرامی وعبدالرضا علیمحمدی قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد با حضور دادستان کل کشور، امام جمعه شهرکرد، استاندار، اعضای شورای قضایی، کارکنان قوه قضائیه و مردم استان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

عدالت مهمترین ویژگی قاضی در دستگاه قضاست.

در ابتدای مراسم ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ضمن قدردانی از زحمات آقایان بهرامی و علیمحمدی گفت: عدالت مهمترین ویژگی قاضی در دستگاه قضاست.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: دنیا متاعی بیش نیست ،آنچه می‌ماند آخرت است و کسانی که از مسیر حق و عدل عدول کنند مسلماً عاقبت خوبی نخواهند داشت. صاحبان قدرت باید فاصله خود را با مردم کم کنند و با انتخاب سبک درست زندگی در هدایت مردم کوشا باشند.

خدمت بی‌منت مایه امیدواری مردم است.

سپس استاندار چهارمحال و بختیاری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: امروز تنها مساله‌ای که مردم را راضی می‌کند رفع ناترازی‌ها است که باید با تلاش و همدلی، محرومیت‌ زدایی کرد که در استان همراهی خوبی بین سازمان ها ایجاد شده و گام‌های خوبی برداشته شده است.

غلامعلی حیدری افزود: به برکت جان‌فشانی شهدا، امنیت و آرامش، تحول و توسعه در کشور حاکم شده است و برای ادامه دادن به راه شهدا و عمل کردن به رهنمودهای امامین انقلاب، با تمام انرژی و توان به خدمت‌گذاری صادقانه برای مردم بپردازیم و درمقابل هجمه‌های دشمن که ایجاد یاس و ناامیدی است ایستادگی کنیم.

آماده انتقال تجربیات به رئیس کل جدید هستم.

در بخش بعدی مراسم مدیرکل سابق دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج سال منتهی به سال ۹۶ تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان ۸۲۹ هزار و ۱۵۶ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۸۰۵ هزار و ۷۹۸ فقره بود که این عدد از سال‌های ۱۳۹۶ تا ابتدای سالجاری ۳۷ درصد رشد داشت و یک میلیون و ۱۳۶هزار و ۴۸۲ فقره پرونده به مراجع قضایی وارد و یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۶ فقره پرونده مختومه شد.

احمد رضا بهرامی با اشاره به اینکه مساله آب به خصوص تامین آب آشامیدنی و طرح‌های انتقال آب از مشکلات مردم استان است، افزود: برای رسیدگی به بحران آب استان بدون توجه به حواشی و با رعایت موازین قانونی ورود داشتیم.

دادگستری هر کجا نابه‌سامانی بود ورود کند.

در ادامه دادستان کل کشور ضمن قدردانی از تلاش های رئیس کل و دادستان سابق استان گفت: در نظام اسلامی که مبتنی بر احکام و آرا و دستورات الهی است، اگر احکام اجرا شود عدالت محقق می‌شود، خود مردم باید جامعه مبتنی بر قسط و عدل را ایجاد کنند، همه مردم کشور در ایجاد جامعه پیشرفته و مترقی مسئولیت دارند و ذی‌نفع هستند و اگر کسی دچار مشکل شود یعنی بخشی وظیفه خود را انجام نداده است.

حجت الاسلام منتظری افزود: مقام معظم رهبری به‌عنوان سکان‌دار نظام تأکید دارند که "در خدمت مردم باشید و در مسیر عدل و عدالت حرکت کنید" و تذکرات لازم را می‌دهند، اگر تبعیت شود خوب است و اگر نشود آسیب می‌بینیم.

وی گفت: مردم ایران به‌صورت اکثریت در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند اما باید مواظب همان بود که اگر جایی آسیب و اشکال را دیدند منتقل کنند، در مراجعات به دستگاه قضایی اگر آسیب و اشکال دیدید از کنارش عبور نکنید و به مسئول بالادست انتقال دهید، رئیس‌کل دادگستری وظیفه دارد زیرمجموعه خود را رصد کند، اگر دستگاه قضائی پاکدست و پاک‌چشم باشد می‌تواند جامعه را از آسیب بزداید.

برای کاهش پرونده ها تلاش خواهم کرد.

ربیس کل جدید دادگستری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: قضاوت عادلانه و بی‌طرفانه، کاهش پرونده‌های جریانی، افزایش نرخ رسیدگی به پرونده‌ها، رسیدگی به موسسات کیفری، الکترونیکی کردن ابلاغیه‌ها ، رسیدگی جدی و تسریع در مختومه‌کردن پرونده‌های مسن و معوقه، تقویت و ارتقاء صلح و سازش، تشویق قضات کارآمد از برنامه‌های پیش رو در دادگستری استان است.

محمد رزم افزود: ثبت متمرکز تمام پرونده‌های استان و برگزاری جلسات قضایی و تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اداری و همچنین رسیدگی به پرونده‌ها مسن در دستور کار و اولویت قرار دارد و می کوشیم شعار سال تحقق یابد.

ظهر امروز با حضورحجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و جمعی از مسئولان استانی، محمد رزم به عنوان رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری و سیدنصرالدین صالحی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب استان معرفی شدند.
و از خدمات احمدرضا بهرامی سامانی رئیس دادگستری استان و عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب استان قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha