کار آفرینان شهرک‌های صنعتی از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند

درراستای تحقق شعار سال 1402، کارآفرینان، صنعتگران و مسئولان شهرک صنعتی شمس آباد فشافویه، از محیط‌های کارگاهی ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان تهران، به منظور ایفای نقش موثر زندان در زمینه تحقق شعار سال 1402، کارآفرینان، مسئولان و صنعتگران شهرک صنعتی شمس‌آباد فشافویه از محیط کارگاهی و ظرفیت‌های موجود ندامتگاه تهران بزرگ جهت اشتغال پایدار مددجویان بازدید کردند.

معاون دادستان تهران در امور زندانها گفت: با عنایت به نامگذاری سال 1402 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "مهار تورم و رشد تولید" جلساتی با صنعتگران، کارآفرینان و مسئولان شهرک‌های صنعتی برگزار شده، مقرر گردید از ظرفیت متقابل این شهرک‌ها و زندان‌های استان تهران، جهت اشتغال پایدار و تقویت تولید استفاده شود.

در این بازدید که جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام فیروزجایی افزود: طی جلسات مذکور مقرر شد در مرحله اول خانواده‌های زندانیان جویای کار و در مرحله بعد، زندانیانی که دارای تامین مناسب جهت آزادی از زندان هستند و طبق ماده 181 تا 184 آیین نامه سازمان زندانها "رای باز" بوده و می‌توانند در خارج از زندان اشتغال داشته باشند، معرفی شود.

وی افزود: سپس زندانیانی که دارای تامین مناسب نبوده و یا استحقاق اشتغال خارج از زندان را ندارند، با کمک صنعتگران و شهرک‌های صنعتی زمینه اشتغال پایدار در محیط کارگاهی داخل زندان برای این افراد فراهم گردد.

فیروزجایی تأکید کرد: این مددجویان ضمن کسب مهارت و آموختن حرفه مورد علاقه، در کارگاه‌های داخل یا خارج از زندان، با دریافت حقوق هفتگی، معیشت خانواده را طی ایام حبس تأمین می‌کند.

بنا به این خبر، کارآفرینان و صنعتگران، مواد اولین محصولات تولیدی کارگاه‌های زندان ها را تأمین کرده، پس ازپرداخت دستمزد به زندانی، محصولات تولید شده مددجویان را به بازار عرضه می‌نماید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha