آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندان‌های همدان

سرهنگ نوری بعنوان فرمانده جدید یگان حفاظت زندان های استان همدان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، مراسم تکریم فرمانده سابق یگان حفاظت و معارفه جانشین وی در سالن ویدئوکنفرانس اداره کل زندان های همدان برگزار شد.
این مراسم با حضور ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان، سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان، سرهنگ ضیابخش فرمانده یگان حفاظت زندان های کشور، رضاپور معاون دادستان مرکز استان، روسای ستادی اداره و روسای زندان های تابعه و جمعی از کارکنان زندان های استان در سالن ویدئوکنفرانس اداره کل زندان ها برگزار شد.
در ابتدای این مراسم ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های همدان ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل یگان حفاظت در زندان های کشور گفت: به دلیل حساسیت شغل زندانبانی، 25 ماموریت در زندان ها برای یگان حفاظت تعریف شده است که در نهایت به مقوله امنیت در زندان ختم می شوند.
ذوالفعلی نژاد افزود: عملیاتی شدن تمامی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان ها مشروط به تامین امنیت می باشد و این خود نشانگر سختی و صعوبت کار نیروهای یگان حفاظت در زندان هاست.
مدیرکل زندان های همدان تصریح کرد: اقدامات شایسته ای در زمینه برقراری امنیت در سطح زندان های استان انجام شده است که فاصله ما با شرایط مطلوب را کم کرده است اما برای رسیدن به اهداف تعین شده در این حوزه نیازمند تهیه تجهیزات پیشرفته بازرسی، نوسازی امکانات اعزام زندانیان و انتقال زندان های داخل شهر به مکانی مناسب هستیم.
وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی توفیق برای سرهنگ مرادی فرمانده سابق یگان حفاظت زندان های همدان و تبریک انتصاب سرهنگ نوری در مسئولیت جدید گفت: این مسئولیت فرصتی برای خدمت به اقشار آسیب دیده است که انتظار می رود فرمانده جدید در سه بخش: سرکشی و حضور مداوم در زندان ها، اجرای برنامه های آموزشی برای پرسنل و ساماندهی سربازان وظیفه شرایط را برای رسیدن به وضعیت مطلوب فراهم نماید.
در ادامه این مراسم سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان نیز با اشاره به سختی کار زندانبانی گفت: مشکلات این شغل و حساسیت های آن بر کسی پوشیده نیست و می دانم از نظر تجهیزات کمبودهایی وجود دارد که تنها با احساس مسئولیت مضاعف همکاران و تلاش دلسوزانه مجموعه کارکنان زندان ها بخصوص نیروهای یگان حفاظت قابل جبران است.
سرهنگ ضیابخش فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان های کشور نیز با اشاره به تعداد نیروهای یگان حفاظت در کشور گفت: خانواده 18 هزار نفری یگان حفاظت زندان های کشور بعنوان بزرگترین مجموعه یگان حفاظت در دستگاه های دولتی نشان از اهمیت بالا و حساسیت شغل زندانبانی و مقوله امنیت در سطح زندان ها دارد.
ضیابخش افزود: مشورت و تبادل نظر با مدیرکل استان، ارتباط و تعامل چند وجهی با دستگاه قضا و مجموعه انتظامی و مکاتبات مستمر با سازمان می تواند راهگشای یگان حفاظت در کاهش آسیب های احتمالی و جلوگیری از وقوع بحران باشد.
در ادامه این مراسم سرهنگ مرادی فرمانده سابق زندان های همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود گفت: حساسیت کار زندانبانی سبب شد تا تجربه ای متفاوت و چالش های زیادی را در روزهای پایانی خدمتم تجربه کنم. از مدیرکل زندان های استان و همه همکارانم که مرا در این مسیر همراهی کردن سپاسگزارم و برای سرهنگ نوری در مسئولیت جدید آرزوی توفیق دارم.
سرهنگ نوری نیز در سخنانی کوتاه گفت: از اعتماد سردار امیری برای واگذاری چنین مسئولیتی قدردانی می کنم و خوشحالم که فرصتی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاهی تازه را یافته ام.
در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از زحمات سرهنگ مرادی قدردانی شد و حکم انتصاب سرهنگ نوری نیز به وی اهدا شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha