جلسه هماهنگی برگزاری گرامیداشت روز «نسیم مهر» در استان سیستان و بلوچستان 

در راستای برگزاری مراسم «نسیم مهر» جلسه ای با حضور محمدحسین خسروی مدیر کل زندان های سیستان و بلوچستان ، محمدمرادی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، بهمن سرگزی سرپرست معاونت اداری و مالی زندان های استان، مصطفی میرحسینی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان زاهدان و مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام استان در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان سیستان وبلوچستان،محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ،گفت: تدبیر در حمایت از خانواده زندانیان نقش موثر در پیشگیری از وقوع برخی آسیب های اجتماعی دارد . وی در ادامه خاطرنشان کرد:آنگاه که سرپرست خانواده یا نان آور خانواده به واسطه ارتکاب جرمی به زندان محکوم می شود از خانواده وی نباید غافل شد ، هر لحظه احتمال اینکه خانواده در معرض انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار بگیرد زیاد است و نبودن در زیر چتر حمایتی نهادها و ارگان ها شرایط برای اغفال هریک از اعضا خانواده توسط افراد سودجو و فرصت طلب در راستای نیازهای این افراد می باشد.

خسروی فرهنگ سازی کمک و یاری رساندن به این قشر آسیب دیده از اجتماع در بین اقشار جامعه نیاز امروز جامعه است خانواده ای که نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند نباید همراه زندانی گرفتار و تباه شوند چه بسا که بارها شاهد بودیم که اعضاء خانواده فرد بزهکار با داشتن استعداد،حمایت و پشتکار توانسته اند از حیث ادامه تحصیل در بهترین مدارس انتخاب بشوند و یا در مشاغل،دانشگاه وحتی اشتغال نیز موفق باشند و نگاه برخی از مردم لطمات روحی و روانی جبران ناپذیری به آنها وارد کند. فردی که بواسطه نیاز واقعی در انتخاب راه رسیدن به هدف دچار انحراف شده برابر رای مرجع قضائی با هدف اجرای قوانین و مقررات،باید خودش در قبال تصمیم اشتباه تحمل کیفر کند .

محمد مرادی برپایی جشن نسیم مهر را جهت شناساندن وضعیت خانواده های زندانیان به آحاد جامعه، مهم توصیف کرد و خواستار برگزاری این جشن به صورت ویژه در سطح استان شد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان زاهدان ضمن تشریح برنامه های پیش بینی شده پیرامون هماهنگی جهت رزرو تالار برگزاری مراسم ، هماهنگی با صدا و سیماو...،گفت: آشنائی مردم با مشکلات این قشر آسیب دیده و تغییر نگاه و رفتار درخصوص برخورد با خانواده زندانیان را از مهمترین دستاوردهای نامگذاری این روز در اجتماع دانست و بر نیاز جامعه در مسیر توجه و حمایت از خانواده های زندانیان به منظور پیشگیری از آسیب ها و احیاء خانواده را یادآور شد .

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha