رشد ۳۸۰ درصدی کمک‌های مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲

مراسم تجلیل از خیرین نیک سیرت شرکت کننده در جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ شهرستان های میاندوآب، تکاب و شاهین دژ با عنوان آزادی به وقت افطار با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در میاندوآب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری درآیین تقدیر از حضور پر شور مردم جنوب استان در جشن های گلریزان بیان داشت: این مراسم به منظور تقدیر از گوشه ای از زحمات و کرامت شما بزرگواران و قدم‌ها و دستان پر خیر و برکتتان است.

عتباتی ادامه داد: با همت و بزرگ منشی مردمان مهربان و نوع دوست شهرستان های میاندوآب، تکاب و شاهین دژ کمک های جمع آوری شده امسال نسبت به سال قبل رشد ۳۸۰ درصدی داشته که قطعاً خداوند به پاس این احسان به جان، مال و قلب های بزرگ و بخشنده تان برکت خواهد داد.

رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲

رئیس کل دادگستری استان افزود: خوشبختانه با تلاشهایی که صورت گرفته پدیده زندان و زندانی در جامعه تبیین شده و نگاه جامعه به مقوله زندان تغییر یافته و مردم دانسته اند که بخشی از افرادی که دچار زندان شدند بزهکار نیستند و بلکه بر اثر مشکلات معیشتی و یا جرایم غیر عمد کارشان به این محل کشیده شده و مبالغ جمع آوری شده برای کمک به این زندانیان است و مرتکبین جرایم عمدی و مخلین امنیت و آرامش مردم را شامل نمی شود.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به زندان و زندانی یک نگاه انسانی و بر گرفته از آموزه های اسلامی است و تلاش دارد با کمک مردمان نیک سرشت خصوصاً بخش خصوصی میهن اسلامی، اصل فردی بودن مجازات‌ها را در مورد محکومان اجرا کند چرا که زندانی شدن یک فرد خانواده وی را نیز دچار آسیب می کند و ما نمی توانیم نسبت به زندانی و خانواده او بی تفاوت باشیم

وی افزود: به همین دلیل با کمک های شما خیرین زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم نموده و با کمک فعالان اقتصادی و بخش خصوصی زمینه حرفه آموزی و اشتغال و در نتیجه باز اجتماعی کردن مددجویان را فراهم نموده و در حال حاضر 1800 زندانی در کارگاهها و کارخانه های خارج از زندان مشغول به کار می باشند و این راه سالم سازی جامعه است. وی ادامه داد: در سال گذشته ۸۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی از محل کمک های جمع آوری شده آزاد گردیدند و ۴۰۰ زندانی دیگر منتظر کمک های خیرین می باشند تا با دستان پر مهر آنها از بند آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگردند.

رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲

عتباتی در پایان گفت: ما امانت دار مردم هستیم و در مقابل ریال به ریال این کمک ها مسئول و بر همین اساس تمامی تصمیم ها برای کمک به زندانیان از محل این کمک ها با بررسی دقیق صورت می‌گیرد و هر ماه به طور شفاف اعلام می گردد که این کمک ها برای چه افرادی صرف شده است.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این مراسم گفت: امسال با محوریت رئیس کل دادگستری استان امر خیر کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در قالب جشن های گلریزان آغار و با استقبال بی نظیر مردم نیک سیرت استان شاهد رشد چند برابری کمک های مردمی بودیم. فتحی افزود: امسال با رشد دوبرابری جشن های گلریزان از ۱۶ جشن در سال قبل به ۳۱ جشن، شاهد افزایش سه برابری کمک های مردمی بودیم بطوریکه کمک های مردمی به ستاد دیه از ۱۱ میلیارد تومان در سال قبل به ۳۳ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته و تاکنون ۱۳۰ محکوم جرایم غیر عمد و مالی از محل این کمک ها آزاد و این روند همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب نیز در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی بیان داشت که امسال کار ویژه ای به مانند هر سال در جذب کمک های مردمی در جشن گلریزان در میاندوآب انجام یافت و رتبه اول را در جذب کمک های مردمی در استان کسب نمود و حتی افرادی به صورت مجازی از خارج از کشور در این جشن شرکت نمودندچرا که انجمن حمایت از زندانیان با عمل خود به مردم نشان داد که تمامی کمک های مردمی جمع آوری شده صرف کمک به خانواده‌های زندانیان می شود.

انتهای خبر/

رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲

رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸۰درصدی کمکهای مردمی به ستاد دیه آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha