گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در زندان‌های چهارمحال و بختیاری

زندانیان چهارمحال و بختیاری در شب شهادت رئیس مذهب شیعه به سوگ نشستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، در ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، ویژه‌برنامه‌های عزاداری متعددی در مجموعه های کیفری استان تدارک دیده‌شده است، برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شهادت امام صادق(ع) در زندان های استان از شامگاه ۲۵ خرداد آغاز تا شامگاه جمعه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام ثرایی در مراسم شهادت بنیانگذار دانشگاه جعفری در زندان مرکزی شهرکرد گفت : در دوران حیات امام صادق(علیه السّلام) حوادث سیاسی مهمی رخ داد که از جمله آنها جنبش علویان ،قیام زید بن علی ، قیام محمد بن عبد الله بن حسن و برادرش ابراهیم و جنبش عباسیان بود که به دنبال آن حکومت اموی سقوط کرده و عباسیان روی کار آمدند. جدایی عباسیان و علویان نیز که زمینه‌ های آن قبل از به حکومت رسیدن «آل عباس» آماده شده بود، از جمله حوادثی است که در زمان آن حضرت به وقوع پیوست.همین کشمکش قدرت باعث شد تا امام صادق از فرصت پیش آمده در جهت آموزش علمی و کادر سازی شیعیان استفاده کند.

وی افزود:.سیاست مهم امام صادق(علیه السّلام)، یک سیاست فرهنگی و در جهت پرورش اصحابی بود که از نظر فقهی و روایی از بنیان‌ گذاران تشیع جعفری به شمار آمده‌ اند. فعالیت‌ های امام(علیه السلام) به طور عمده پنهانی انجام می‌ گرفت و آن حضرت مکرر اصحاب خود را به حفظ اسرار اهل بیت(علیهم السّلام) فرمان می‌ داد، در اصل، امام هویت جامعه شیعه را حفظ کرد و در برابر حاکمیت، امامت خود را بر این جامعه استقرار بخشید و این خود عین سیاست و مبارزه بر ضد حکومت است.

مراسم شهادت امام صادق (علیه السلام) با سخنرانی تبینی سیره امام ، سینه زنی و مداحی ادامه یافت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha