دادرسی الکترونیک شکل نوینی از دادرسی و بر مبنای حقوق شهروندی صورت می‌گیرد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ با تأکید بر فناوری و تکنولوژی روز، بر ارائه خدمات باکیفیت برای مددجویان و لزوم ارتقای خدمات موجود اظهار داشت: دادرسی الکترونیک شکل نوینی از دادرسی است که بر مبنای حقوق شهروندی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، رضایی مسئول انفورماتیک سازمان زندان‌ها، شفیعی معاون قضایی رییس کل و سرپرست انفورماتیک دادگستری استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین فیروزجایی معاون دادستان تهران در امور زندانها با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ از زیر ساخت های فناوری اطلاعات موجود بازدید کردند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بهره گیری از فناوری های نوین در نظام زندانبانی را مورد توجه قرار داد و بر فناوری و تکنولوژی روز، بر ارائه خدمات باکیفیت برای مددجویان و لزوم ارتقای خدمات موجود تاکید کرد.

محمد کاظمی فرد ضمن حضور در مرکز دادرسی الکترونیک ندامتگاه تهران بزرگ، با اشاره به ارتباط الکترونیک و تصویری قضات با مددجویان در داخل زندان اظهار داشت: دادرسی الکترونیک شکل نوینی از دادرسی است که بر مبنای حقوق شهروندی صورت می گیرد و ضمن از بین بردن محدودیت های جغرافیایی سرعت در رسیدگی به پرونده و تکریم زندانیان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: با فناوری نوین و دادرسی الکترونیک نیازی به اعزام زندانی به مراکز قضایی وجود ندارد ضمن آن که زیر ساخت های فنی دادرسی الکترونیک، استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تقویت سامانه ثنا در داخل زندان در راستای رعایت حقوق شهروندی مددجویان و دسترسی هر چه بیشتر زندانیان به قضات و اوراق قضایی صورت گرفته است.

شایان ذکر است در این بازدید میدانی زیر ساخت های لازم بررسی شده، ضمن تقدیر از نقاط قوت و اقدامات انجام شده،راهکارهای ارتقای دادرسی الکترونیک در زندان در دستور کار قرار گرفت.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha