همه زندانیانی که شرایط لازم را دارند باید جذب فعالیت‌های اشتغالزا شوند

مدیرکل زندان های استان هرمزگان گفت: یکی از اولویت های مهم سال جاری افزایش آمار اشتغال زندانیان است و باید همه مددجویانی که شرایط لازم را دارند جذب فعالیت های اشتغالزا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان مصطفی کیشانی در نشستی مشترک با مدیر ارزیابی عملکرد بنیاد تعاون زندانیان کشور و رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: یکی از ظرفیت های هرمزگان توسعه کشت گلخانه ای است و با برنامه ریزی مناسب می توان زندانیان زیادی را در این بخش جذب کرد.
وی بیان داشت: هم اکنون با ایجاد گلخانه در شهرستان های حاجی آباد و رودان برای تعداد زیادی از زندانیان اشتغالزایی شده است.
مدیرکل زندان های استان تصریح کرد: در این گلخانه ها محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و فلفل به زیر کشت رفته و با بازاریابی مناسب بخشی از آن هم توسط بخش خصوصی صادر می شود.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان هم گفت: برای توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد سایت پرورش میگو آماده همکاری با اداره کل زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان استان هستیم.
نصیری افزود: کشت گلخانه ای کمترین هزینه و بیشترین سودآوری را دارد و فروش محصولات آن هم تضمینی است.
وی اظهار داشت: در بخش پرورش میگو هم در هر هکتار برای 10 نفر اشتغالزایی می شود و در این زمینه هم آماده هرگونه همکاری هستیم.
سانگرد مدیر ارزیابی عملکرد بنیاد تعاون زندانیان کشور هم از همراهی مسئولان استان در جهت اشتغالزایی زندانیان قدردانی کرد و گفت: تمرکز بنیاد تعاون بر حرفه آموزی و اشتغال هدفمند زندانیان است و در صورت مهیا شدن شرایط سایت پرورش میگو برای اشتغال زندانیان ایجاد خواهد شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha