مجلس آماده همکاری با مجموعه قوه قضائیه و زندان‌ها است

نشست مشترک شورای قضایی و مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، در این نشست رییس کل دادگستری استان ، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان، نماینده مردم شهرستان لردگان و نماینده مردم شهرستان های اردل،فارسان، کیار و کوهرنگ، دادستان مرکز استان ، مدیر کل زندان های و دیگر اعضای شورای قضایی استان به بررسی مشکلات اجتماعی و قضایی در حوزه زندان پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش موثر نمایندگان در تدوین برخی از قوانین بازنگری و اصلاح خلأ‌های قانونی در حوزه قضا را تشریح کرد.

سپس مدیر کل زندان های استان عملکرد زندان های استان در حوزه اشتغال، فرهنگی ، قضایی ستاد دیه و حمایت از خانواده زندانیان را ارائه نمود.

حیدری گفت : آزادی بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با بدهی حدود ۳۷۷ میلیارد ریالی و تحت پوشش قرار دادن بیش از یکهزار خانواده از زندانیان استان با تلاش و همت همکاران ما در زندان های استان میسر شده است.

وی افزود: با توجه به اولویت های سازمانی در سال گذشته برای ۷۰ درصد از محکومین اشتغال ایجاد شده است و زندان های استان آماده ارائه خدمان نیروی کار و همکاری با کارخانه ها و شرکت های تولیدی استان است.

رییس مجمع نمایندگان استان نیز پس از استماع گزارش اعضای شورای قضایی استان عملکرد آنان در اشتغال زندانیان، صلح و سازش، کارگاه‌های حرفه آموزی و کنترل‌های کمی و کیفی زندانیان در حوزه زندان را مثبت ارزیابی کرد.

راستینه مجلس انقلابی را آماده همکاری با زندان ها معرفی کرد و گفت: آشنایی و بازدید از زندان این فرصت را فراهم می کند که ذهنیت دقیقی برای حل مشکلات داشته باشیم.

احمد راستینه مجلس را پشتیبان قوه قضائیه دانست و افزود: تقویت نظام پیشگیری در جامعه و حل مسائل اقتصادی و اجتماعی موجب کاهش جمعیت کیفری در زندان ها خواهد شد.

احمد راستینه حضور ۲ نماینده از استان در کمیسیون برنامه هفتم را فرصتی برای پیش بینی واصلاح برخی قوانین بالادستی در حوزه قضا عنوان کرد که در جهت بهبود اوضاع تاثیر گذار خواهند بود.

مجمع نمایندگان استان همچنین از کارگاه‌های حرفه آموزی شهرکرد بازدید ومشکلات را بررسی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha