همه زندانیان چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش برنامه‌های قرآنی هستند

مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری گفت: صد در صد زندانیان چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم قرار دارند.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال‌وبختیاری در جریان بازید از نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری با حضور در غرفه خبرگزاری قرآنی ایکنا با اشاره به اینکه صنایع دستی مددجویان و کارمندان این نهاد در غرفه اداره‌کل زندان‌ها به نمایش درآمده است، اظهار کرد: از جمله می‌توان به ارائه قرآن تهیه شده به سبک مشبک اشاره کرد که ۴۰ زندانی در طی هشت سال این اثر هنری را خلق کرده‌اند. این قرآن به خط عثمان طه نگارش شده و در هر جزء حاشیه‌ها با اسماء الهی تزیین و تذهیب شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین یک کار مشبک از سوره مبارکه طارق در معرض دید و مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت؛ صنایع دستی با محوریت قرآن و احادیث بر روی چوب و چرم و نیز قرآن مدور که توسط یکی از روحانیون اداره زندان‌ها طراحی شده از دیگر آثار است که در کنار برخی دیگر از ابتکارات و خط نقاشی های زندانیان به نمایش در آمده است.

حیدری با اشاره به اینکه تولید این آثار هنری نیازمند ظرافت و کار بسیار است، گفت: در خلال تولید این آثار فاخر، زندانیان این کار قرآنی را با نیت رهایی از بند با وضو و اخلاص و با تلاوت قرآن انجام دادند و آزاد شدند.

وی ادامه داد: ارائه یک نمایشگاه عکس مختصر از فعالیت‌های قرآنی زندانیان و محافل و جلسات و مسابقات قرآنی در زندان‌ها و بند نسوان از دیگر بخش‌های این غرفه است.

وی تأکید کرد: صد در صد زندانیان چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم که برای آنان پیش‌بینی و اجرا می‌شود، قرار دارند.

مدیرکل زندان‌های استان گفت: در کنار کلاس‌های فرهنگی، فهرست مفصلی از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان در طول برگزار می‌شود که بر حسب پیشنهاد و اعلام علاقه‌مندی از سوی آنان برپا می‌شود که خوشبختانه اداراتی نظیر فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی و ... نیز در این خصوص با ما همکاری لازم را دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha