اجرای سند تحول قضایی با جدیت پیگیری شود

مدیر کل زندان های استان لرستان بهمراه جمعی از کارکنان زندان‌های این استان با رئیس کل جدید دادگستری لرستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان کشوری و رسول زاده (شهدای زندان‌های لرستان) و همچنین تبریک انتصاب رئیس کل دادگستری استان لرستان، به تشریح اقدامات صورت گرفته و مسائل زندان‌های لرستان پرداخت.

مدیر کل زندان‌های لرستان گفت: در چند سال اخیر اقدامات مهمی در زندان های استان به ویژه در بحث اشتغال صورت گرفته که بعنوان نمونه می‌توان به اشتغال‌ ۶۲ درصدی زندانیان در سال گذشته و نیز پرداخت دستمزد بابت اشتغال به زندانیان اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: بزرگترین کارگاه فرش دستباف زندانیان کشور در استان لرستان افتتاح شده و این در حالی است که این استان قطب تولید فرش کشور نبوده است.

عضو شورای قضایی خاطر نشان کرد: در این دوره مدیریت بیش از ۱۸۶۰ زندانی بدهکار مالی با فعالیت مددکاران و کمک‌های ستاد دیه و خیرین از زندان‌های لرستان آزاد شده‌اند که زحمات مددکاران در این حوزه قابل تقدیر است.

کشوری سپس به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در مجموعه زندان‌های لرستان اشاره کرد و همچنین در مورد حقوق شهروندی در زندان‌ها گفت: هرچقدر حقوق شهروندی و کرامت انسانی زندانیان حفظ شود، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازسازگاری اجتماعی زندانیان می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری، رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با مدیر کل و کارکنان زندان های استان لرستان ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر فرهنگی در زندان‌های لرستان گفت: حفظ کرامت زندانیان در زندانبانی اسلامی مورد تأکید و از اولویت های دستگاه قضا است و بُعد اصلاحی زندانبانی در بازسازگاری اجتماعی زندانیان بسیار مهم و مورد توجه ویژه است.
اجرای سند تحول قضایی با جدیت پیگیری شود
وی سپس به اشتغال در زندان ها اشاره کرد و گفت: اشتغال در زندان آثار مثبت بسیار مهمی دارد که دوری از افکار و رفتار بد و همچنین بهبود وضعیت معیشتی از مهمترین آثار این امر است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان در ادامه با اشاره به مزایای دادرسی الکترونیک گفت: دادرسی الکترونیک با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و مجموعه قضایی استان در تلاش است تا زیر ساخت های این امر را فراهم نماید.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: تعامل و همکاری با مجموعه زندان‌های لرستان در خصوص ارفاقات قانونی، پابند الکترونیک، مرخصی و سایر امورات مشترک سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه در دستور کار ماست.

حجت الإسلام والمسلمین شهواری در پایان با اشاره به صعوبت و سختی کار زندانبانان، از زحمات کارکنان زندان‌های لرستان تقدیر و تشکر کرد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha