نشست تبیین فرصت ها و ظرفیت های توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان استان همدان با محوریت تبدیل هر اندرزگاه به یک کارگاه تولیدی کرامت محوربرگزارشد

در این نشست مدیرکل زندان های همدان به تبیین شرایط ،فرصت ها و ظرفیتهای موجود برای ایجاد اشتغال در زندان های استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های همدان، کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان همدان با حضور پورمجاهد معاون امور اقتصادی استانداری همدان ،سلیمانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اشتغال سازمان زندان های کشور،مختاران مدیرکل فنی و حرفه استان همدان، ،ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های همدان ، جمعی از کار آفرینان ، اعضای اتاق بازرگانی ، مسئولان ستادی و روسای زندان ها در سالن اجتماعات اداره کل زندانهای همدان  برگزار شد.

در این نشست مدیرکل زندان های همدان به تبیین شرایط ،فرصت ها و ظرفیتهای موجود برای ایجاد اشتغال در زندان های استان پرداخت.

وی در خصوص زیر ساخت های لازم در زندان های استان از کار آفرینان حاضر در نشست  دعوت کرد تا نسبت به سرمایه گذاری در زندان های استان اقدام و ازاین فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و حرفه آموزی اولین اولویت ترسیمی از سوی رئیس سازمان زندان های کشور و یکی از اولویت های اثر گذار در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانیان است، خواستار حمایت ،پشتیبانی مسئولان سازمانی ،قضایی و اجرایی استان ،مشارکت و همراهی پیمان کاران ،کار آفرینان و همت و تلاش مضاعف همکاران در تحقق این امر شد .

مدیرکل زندان های همدان در ادامه به ارائه آمار و عملکرد زندان های استان در حوزه مهارت آموزی پرداخت و از دستگاه های همکار در این زمینه اداره کل فنی و حرفه ای ،میراث فرهنگی وجهادکشاورزی قدردانی و مهارت آموزی را نوعی توانمندسازی و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و رونق بازار کار برای زندانیان معرفی کرد .

مدیرکل زندان های همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهداف تعیین شده از حاضران خواست تا با همفکری و مشارکت فعال در راستای تحقق تبدیل هر اندرزگاه به یک کارگاه تولیدی کرامت محور گام های اساسی برداشته شود .

مدیر کل زندان های همدان افزود :در رتبه بندی استان ها در حوزه حرفه آموزی رتبه خوب را کسب کردیم ودر بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بنیاد تعاون زندانیان استان همدان اشاره کرد و گفت : استان همدان براساس پرداخت دستمزد زندانیان در رتبه بندی کشوری رتبه اول را کسب کرده است و این خود عامل انگیزه ای است که زندانی کار کند و مشغول به اشتغال باشد .

در ادامه سلیمانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور با تقدیر از برگزاری نشست تبیین فرصت ها و ظرفیتهای اشتغال زندانیان در استان همدان از مدیرکل زندان های همدان ودست اندرکاران برگزاری این نشست  و همچنین حضور جمع حاضر تشکر و صحبت های مسئولان و کار آفرینان حاضر در نشست را موجب دلگرمی و تلاش بیشتر قلمداد و ابراز امیدورای کرد تا این نشست الگویی برای ایجاد سایر استان ها در ارائه ظرفیت های اشتغال باشد و شاهد ارتقا ء رونق آن باشیم .

وی افزود : دو برنامه کلان سازمان زندان ها در توسعه کمی و کیفی اشتغال ،توسعه اشتغال در سه مقطع زمانی پایان خرداد ماه ،پایان شهریورماه و پایان سال می باشد و دیگری زندان های نمونه در کشور است که در استان همدان زندان مرکزی  همدان به عنوان پایلوت انتخاب شده است .

وی ادامه داد  : یکی از اهداف مهم در سازمان زندان ها ایجاد اشتغال است که به عنوان یکی از اولویت های ابلاغی  و اصلی این سازمان با جدیت دنبال  می شود .

سلیمانی خاطر نشان کرد : بخش قابل توجهی از هم وطنان ما به هر دلیل گرفتار زندان هستند و اکنون زمینه و بستر برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فراهم است و می توانند برای ایجاد اشتغال زندانیان سرمایه گذاری کنند تا افراد زندانی بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند و بعد از خروج از زندان زندگی سالم و آبرومندانه ای داشته باشند .

در این نشست مختاران مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان یکی دیگر از سخنران بود با اشاره به تعامل خوب دو دستگاه از ایجاد ظرفیت برای مهارت آموزی زندانیان تشکر و آمادگی دستگاه برای ارتقاء سطح کمی و کیفی دوره های آموزشی و همچنین دوره های کاربردی با توجه به بازار کار استان و کشور اعلام کرد .

در این نشست پور مجاهدمعاون امور اقتصادی استانداری همدان  با اشاره به هم راستایی نشست مذکور با سیاست های کلان اقتصادی عنوان کرد که برای توسعه اشتغال زندانیان استان اقدامات و حمایت های لازم از طریق استانداری و سایر دستگاههای اجرایی صورت خواهد گرفت .

پورمجاهد در ادامه از زحمات مجموعه اداره کل زندان های استان و بنیاد تعاون زندانیان استان در راستای ایجاد توسعه و ترویج اشتغال زندانیان در بیرون از زندان قدردانی کرد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از کار آفرینان استان به بیان نظرها و دیدگاههای خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha