رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی کرمان بازدید کرد/ افتتاح چندین پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی برای مددجویان

دکتر غلامعلی محمدی ظهر امروز و در سفر استانی به کرمان، از زندان مرکزی استان بازدید و چندین پروژه اسکان و حرفه‌آموزی را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر استانی به کرمان در بازدیدی چندساعته بخش‌های مختلف زندان مرکزی این استان را از نزدیک مشاهده و اولویت‌های ابلاغی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

اهتمام جدی بر بکارگیری ظرفیت‌های حوزه اشتغال‌آفرینی

در این بازدید برخی پروژه‌های عمرانی و همچنین اماکن بهسازی‌شده جهت ارتقاء حقوق زندانیان و اسکان بهتر آنان به بهره‌برداری رسید. دکتر محمدی همچنین کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی شامل تولید صنایع روشنایی، خیاطی، گلیم‌بافی، آرایشگری، مهارت‌های فنی و ... را نیز در زندان مرکزی کرمان افتتاح کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی کرمان بازدید کرد/ افتتاح چندین پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی برای مددجویان

وی در این بخش تأکید داشت؛ تمام اهتمام ما باید بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه در حوزه اشتغال زندانیان باشد. در توسعه‌ اشتغال زندانیان نیز مساله بازار و ظرفیت فروش محصولات آنان درجهت کمک به معیشت آنان حائز اهمیت است.

اعطای مرخصی به زندانیان فعال قرآنی

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین درجمع زندانیان ازجمله مددجویان نسوان حضور یافت. وی با اشاره به جدیت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌ها به آنان توصیه کرد: همه شما که به فعالیت‌های قرآنی روی آورده‌اید، روشنی‌بخشی قرآن را در زندگی‌تان خواهید دید. بهترین کار فرهنگی انس با قرآن است که البته برای همه مردم این مساله صدق می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی کرمان بازدید کرد/ افتتاح چندین پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی برای مددجویان

وی در این سرکشی بر اعطای مرخصی به زندانیان فعال قرآنی در این زندان بر اساس ضوابط قانونی تاکید و در این رابطه گفت: در حوزه زندان‌ها کسانی که با قرآن مانوس شوند و در هر رشته‌ای از قرآن فعالیت کنند، قطعا مشمول امتیاز برای بهره‌مندی از ارفاقات قانونی خواهند بود. بنابراین باید به طور ویژه زمینه برخورداری مددجویان فعال قرآنی از تسهیلات قضایی بررسی شود.

افتتاح مرکز ثابت و خاص برای توسعه حرفه‌آموزی زندانیان

دکتر محمدی همچنین در این بازدید اولین «مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای در زندان‌های کشور» را در زندان مرکزی کرمان به منظور توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال برای زندانیان افتتاح کرد.

بررسی اقدامات حوزه زندانبانی، حضور در میان مددجویان و رصد اولویت‌های ابلاغی و جاری سازمان زندان‌ها نیز در این بازدید چندساعته مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha