رئیس سازمان زندان‌ها اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای کشور را در زندان کرمان افتتاح کرد

اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای در زندان‌های کشور به‌منظور آموزش و کسب حرفه زندانیان در رشته‌های مختلف، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در «زندان مرکزی کرمان» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای در زندان‌های کشور را در «زندان مرکزی کرمان» افتتاح کرد.

وی در مراسمی که دراین‌ارتباط دایر شد، گفت: این پروژه را اقدام بنیادین و حائز اهمیت می‌دانم که امیدوارم این اقدام تأثیرگذار در 30 استان دیگر نیز بصورت فراگیر و حداقل در مراکز استان‎ها برقرار شود.

رئیس سازمان زندان‌ها اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای کشور را در زندان کرمان افتتاح کرد

این مقام قضایی اشتغال‌زایی را بستر اصلی برای اصلاح زندانیان و درراستای برنامه‌های فرهنگی‌وتربیتی دانست و گفت: بیکاری منشا آسیب‎های اجتماعی است بنابراین مهمترین ابزار اصلاحی و تربیتی در زندان‎ها برطرف‌کردن بیکاری با اشتغال‌آفرینی و بوسیله زیربنای آن یعنی توسعه حرفه‌آموزی است که امروز در قالب مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای در این استان شکل گرفته است.

در پایان این مراسم ازسوی رئیس سازمان زندان‌ها به فعالان حوزه اشتغال و بانیان این اقدام ارزشمند لوح تقدیر اهدا شد.

رئیس سازمان زندان‌ها اولین مرکز ثابت فنی‌‍وحرفه‌ای کشور را در زندان کرمان افتتاح کرد

لازم به ذکر است؛ این مرکز با نام «سردار شهید سلیمانی»، آموزش و حرفه‌آموزی مهارت‌های شغلی به زندانیان را در قالب کارگاه‌های مختلف و بکارگیری اساتید مجرب دردستور کار دارد. «تعمیر خودرو»، «جوشکاری برق و گاز»، «کارگاه صنعت ساختمان»، «کارگاه درودگری»، «کارگاه کامپیوتر»، «تعمیر لوازم خانگی»، «برق صنعتی»، «برق خانگی»، «صنایع دستی» و ... در این مرکز به شکل استاندارد آموزش داده می‌شود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha