انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل زندان‌های هرمزگان با آموزش و پرورش استان

در راستای تعامل و همکاری  های آموزشی ، تفاهم نامه مشترک بین اداره کل زندان ها و آموزش و پرورش هرمزگان منعقد شد . 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مدیر کل زندان های استان در نشست امضای این تفاهم نامه بر لزوم ایجاد فرصت های آموزش رسمی برای مددجویان تاکید کرد.
مصطفی کیشانی توسعه آموزش وارتقاء سطح دانش و آگاهی زندانیان را عاملی مهم و بازدارنده در ارتکاب جرم دانست و اظهار داشت: بیشترین آمار جمعبیت کیفری زندان های استان را زندانیان کم سواد و بازمانده از تحصیل تشکیل می دهند و این نشان دهنده پیوند معنادار ارتکاب جرم و سطح پایین تحصیلات است .
وی افزود: این تفاهم نامه با محوریت آموزش های سه گانه نهضت سوادآموزی می تواند زمینه ریشه کنی بی سوادی و کم سوادی در زندان ها را فراهم آورد .
مدیرکل زندان های استان با تقدیر از همکاری های آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی در سال گذشته، گفت : با تعامل دوجانبه تعداد 205 نفر از زندانیان در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت کردند.
کیشانی با اشاره به ظرفیت های موجود در سطح زندان ها و چالش های حوزه آموزش رسمی ، خواستار همکاری آموزش و پرورش استان در راه اندازی مدرسه دولتی وابسته در زندان ها و آموزش متقاضیان بزرگسال در مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان شد .
وی بر اجرای طرح های جامع ششم و نهم در زندان های تاکید کرد و خواستار آزمون های متفرقه و آموزش از راه دور در بین زندانیان با همکاری آموزش و پرورش شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با تقدیر از تعاملات مثبت فی مابین در حوزه آموزش های رسمی و نهضت سوادآموزی بر استفاده از تمامی ظرفیت های آموزش و پرورش در اجرای برنامه های آموزش رسمی و برقراری فرصت آموزش زندانیان بازمانده از تحصیل تاکید کرد .
قویدل ضمن تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش اظهار داشت: در سال تحصیلی 1402 می توانیم تمامی زندانیان بی سواد و کم سواد زندان ها را تحت پوشش قرار داده و نسبت به آموزش آنها اقدام نماییم .
در پایان این نشست ضمن امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک 3 ساله، از مدیر کل آموزش و پرورش ، معاونت سوادآموزی و کارشناسان سوادآموزی استان از سوی اداره کل زندان های هرمزگان تقدیر شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل زندان ها با آموزش و پرورش استان هرمزگان
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha