دادستان شهرستان ملارد از زندان رجایی‌شهر بازدید کرد

به منظور کاهش جمعیت کیفری و اعطای تخفیفات قضایی، دادستان ملارد به همراه قضات، با حضور در زندان رجایی شهر به بررسی پرونده های 80 نفر از مددجویان آن حوزه پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، دادستان ملارد و قضات آن شهرستان، با حضور در زندان رجایی شهر به بررسی پرونده های 80 نفر از مددجویان پرداخته، احکام قضایی لازم صادر شد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد بررسی و رفع مشکلات قضایی را مهمترین وظیفه دستگاه قضایی دانست و گفت: تکریم از مددجویان در قالب بررسی مشکلات قضائی مهمترین ابزاری است تا ضمن متنبه شدن، زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم نماید.

جهان شیری گفت: حضور مستمر مراجع قضائی در زندان اثرات بارزی در کاهش آسیب، تقویت روحیه، بازسازی و تغییر شخصیت مددجویان دارد .

همچنین در ادامه این دیدار که با هدف کاهش جمعیت کیفری و اعطای تخفیفات قضایی صورت گرفته بود، مدیر زندان رجایی شهر اظهار داشت: تعامل با قضات و مراجع قضایی درجهت ایجاد انگیزه و کاهش مجازات مددجویان در کاهش جمعیت کیفری تأثیرگذار است.

عزیزی گفت: از اصول زندانبانی اسلامی اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی مددجویان در طول دوران محکومیت پیرامون مسائل مختلف قضائی و فرهنگی می باشد.

وی استفاده از همه ظرفیتهای تعریف شده در چرخه اصلاح و تربیت را راهکارهای کلیدی در اصلاح و تربیت مددجویان برشمرد و افزود: اعمال بخشنامه ها و دستورالعمل های قضائی در تکمیل این ظرفیتها بسیار مؤثر است.

لازم به ذکر است: در پایان بازدید تقلیل قرار، تعیین تکلیف، رسیدگی مجدد به پرونده قضایی، اعلام محکومیت و آزادی مددجویان زندان رجایی شهر توسط هیئت قضایی صادر شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha