تشریح و تبیین اولویت‌های سازمان زندان‌ها در شورای زندان‌های گلستان

در اولین جلسه شورای اداری زندان‌های استان، اولویت های ابلاغی سازمان زندان‌ها تشریح و بر تشکیل کارگروه های تخصصی تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، اولین جلسه شورای اداری زندان‌های استان با حضور غلامرضا سرلک مدیرکل، معاونین، روسای دوائر ستادی و زندان‌ها و دیگر مسئولین در سالن ویدئوکنفرانس اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمید وسکوئی معاون اداری و مالی زندان‌های استان گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته ارائه و اهم اقدامات اولویت های سازمانی و زمانبندی اجرا، بویژه استفاده حداکثری از ظرفیت مولدسازی و تکمیل پروژه زندان گنبد را بیان کرد.

در ادامه سرلک مدیرکل زندان‌ها ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان زحمتکش عرصه اصلاح و تربیت، یاد و خاطره همکاران تازه درگذشته را با ذکر فاتحه گرامی داشت.

مدیرکل زندان‌های استان در ابتدای سخنان، بنای کار زندانها را در سال 1402 براساس اولویت های ابلاغی رئیس محترم سازمان زندان‌ها بیان کرد و براجرای آن با جدیت، رأسا در هر زندان و بصورت کلی و جامع در اداره کل ، تأکید کرد.

سرلک با تشریح اولویت های سازمان زندانها ، تشکیل کارگروه تخصصی برای هر اولویت را فوری و ضروری دانست و گفت: با بکارگیری نیروهای مستعد و با انگیزه در کارگروه های تخصصی با تمام ظرفیت اولویت ها اجرا شود و علت ناتوانی و بی انگیزگی برخی از کارکنان نیز شناسایی و اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به گسترش بیش از پیش خدمات الکترونیک زندانهای استان، افزود: بسترهای مناسبی برای دادرسی الکترونیک در زندانهای استان فراهم است و باید زندانها از این ظرفیت نهایت بهره را جهت کاهش هرچه بیشتر اعزام ها ببرند.

عضو شورای عالی قضائی استان با تأکید بر کاهش جمعیت کیفری زندانها، گفت: از ظرفیت پابند اکترونیک که یکی از اولویت های مهم در سال گذشته و سال جاری است نهایت بهره برداری شود و مددکاران با رفع مشکلات قضائی مددجویان، زندانیان واجد شرایط رأی باز شوند تا از آن سو بنیاد تعاون زندانیان با ایجاد اشتغال برای سرپرست خانوار درآمد خانواده این دسته از زندانیان را تامین نماید.

مدیرکل زندانهای استان جلسات پرسش و پاسخ با کارکنان را بسیار مفید دانست و بر برگزاری این جلسات بصورت ماهانه یا فصلی تأکید کرد.

سرلک در ادامه در خصوص موضوعاتی همچون رسیدگی به خانواده زندانیان، امنیت در زندانها، آموزش کارکنان و سربازان، گروه های جهادی، آزادی زندانیان ، طبخ غذا و رفاهیات و تعاونی مصرف کارکنان مطالبی را عنوان و بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای خبر/

تشریح و تبیین اولویت های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha