ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در کانون اصلاح و تربیت همدان

جشنواره ماهیانه کتابخوانی و حلقه های مطالعاتی در کانون اصلاح و تربیت همدان با حضور مددجویان و مسئولان واحد فرهنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، در راستای افزایش نرخ سرانه مطالعه در داخل موسسات کیفری تشکیل حلقه های مطالعاتی و باشگاه های کتابخوانی در کانون اصلاح و تربیت همدان برگزار گردید.

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مددجویان کانون اصلاح و تربیت با کتاب های خاص، حلقه های معرفتی و مطالعاتی کتاب در این هفته نیز به روال ماه های گذشته با حضور تمامی مددجویان و مسئولان واحد فرهنگی برگزار شد.

لازم به ذکر است تشکیل حلقه و تعیین سرگروه برای تیم ها سبب می شود تا علاوه بر تاکید بر فرهنگ مطالعه و آشنایی مددجویان با مطالب مفید، عملکرد آنها در انجام کار گروهی به چالش کشیده شود. با خواندن کتاب توسط سرگروه برای مددجویان و مشارکت در فهم و درک مطالب کتاب، نشستی با عنوان نقد کتاب برگزار می شود که در نهایت با برگزاری مسابقه کتبی و شفاهی به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می شود.

علی الماسی سرپرست کانون اصلاح و تربیت در این خصوص اظهار کرد: در این دوره نمایشگاه کتابی با مشارکت مددجویان نیز برگزار شد که طی آن از کتاب های جدید اهداء شده به کتابخانه کانون اصلاح و تربیت رونمایی شد.

الماسی تصریح کرد: پیوند مددجویان با کتاب می تواند برای آنها گره گشا باشد. گاهی یک پارگراف یا یک جمله از کتاب، که حاصل سالها تجربه و اندیشه یک نویسنده است سبب می شود مسیر جدیدی در زندگی خواننده باز شود. افزایش سرانه مطالعه منجر به افزایش آگاهی می شود و همین آگاهی می تواند زمینه ساز کاهش میزان ارتکاب جرم در جامعه باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha