اجرای برنامه‌های بازپرورانه در زندان مستلزم داشتن فضای فیزیکی استاندارد است

مدیرکل‌زندان‌های استان اردبیل در سفر به شهرستان گرمی با نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی و مقامات قضایی این شهرستان دیدار و به تشریح اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال جدید پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، در این نشست تعاملی نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی، معاون رییس کل دادگستری استان، رییس دادگستری و دادستان این شهرستان و همچنین رییس حوزه قضایی شهر انگوت حضور داشتند.

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان، با اشاره به آسیب‌های استقرار زندان در بافت شهری و لزوم استانداردسازی فضای نگهداری زندانیان، از هم‌افزایی و تعامل مسوولین اجرایی و قضایی شهرستانی و استانی در جهت تکمیل پروژه زندان جدید گرمی قدردانی کرد و گفت: به حول و قوه الهی با تسریع و تکمیل نواقصات جزیی، انتظار داریم در روزهای آتی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وی در ادامه ، با اشاره به اهمیت فضای استاندارد در زندان به عنوان زیرساخت اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از بافت شهری را اولویت مشترک نهاد قضا و سازمان زندان‌ها و مطالبات مردم منطقه مغان دانست و خواستار تخصیص اعتبار لازم برای اتمام این طرح شد.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیزضمن قدردانی از خدمات و اقدامات ارزشمند اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان گفت: رویکرد آموزشی و بازسازی شخصیت زندانیان برای ایفای نقش مثبت در جامعه از طریق ارتقای آموزش‌های فرهنگی و همچنین ایجاد اشتغال برای زندانیان در مراکز تامینی استان کاملا مشهود بوده و مایه دلگرمی است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، همچنین در خصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه زندان جدید گرمی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تحقق سریع این امر قول مساعد داد.

در حاشیه این نشست از رییس دادگستری و دادستان شهرستان گرمی به جهت حسن اجرای دستورالعمل‌های نهاد قضا، بازدیدهای هدفمند از زندان، حمایت از اشتغال زندانیان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های نیازمند مددجویان قدردانی شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha