نشست اعضای شورای راهبردی و مهارت آموزی زندان های لرستان با مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های لرستان ،نشست اعضای شورای راهبردی مهارت آموزی با حضورعبدالمجید کشوری مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی وتربیتی استان لرستان وحشمت اله معتمدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان ،معاونین ،مسئول اداره اشتغال زندان ها ومدیر بنیاد تعاون زندانیان در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار لرستان برگزار شد .این نشست درراستای ارتقای وضعیت مهارت آموزی و توانمند سازی شغلی زندانیان وهمچنین برگزاری مسابقات مهارت بین زندانیان برنامه ریزی شد .

عبدالمجید کشوری اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که طی سال های اخیر در دستور کار زندان های لرستان قرار گرفت، ارائه مهارت های لازم به زندانیان وتوانمند نمودن آنان در یک حرفه وشغل بود که بتوانند با کسب مهارت بعد از آزادی از زندان در جامعه مشغول به کار شوند.

وی افزود: در همین راستا با همکاری فنی و حرفه ای، آموزش های مهارتی به زندانیان ارائه می شود تا این افراد طبق علاقه مندی به حرفه ومهارتی که دارند در زندان مشغول به کار می شوند که در سال جاری با اشتغال هزار و ۹۶۹ نفر، بیش از ۶۴ درصد زندانیان مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۴۳ نفر در بخش کارگاهی، ۹۶۷ نفر در بخش اشتفال نشسته در درون زندان ها  ۶۵۹ نفر در اعزام به کار در بیرون زندان مشغول شده اند .

معتمدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای لرستان گفت: آموزش در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا زندان، از اهداف مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد. این آموزشها می تواند در کاهش فقر و بزهکاری بسیار موثر باشد. آموزش های مهارتی منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد  برای زندانیان پس از آزادی و پایان دوره محکومیت خواهد شد.و این امر میسر نمیبود مگر با با همت و تلاش ها و پیگیری های مستمر جناب کشوری مدیر کل زندان های استان.

درپایان مدیرکل زندان های لرستان از زندانیان فعال در مهارت آموزی وهمچنین از همکاران پرتلاش حوزه اشتغال وبرنامه ریزی تقدیر وتشکر کرد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha