دوره بازسازگاری اجتماعی زندانیان آزادشده چهارمحال و بختیاری برگزار شد

دوره یک روزه سازگاری مجدد با جامعه در سالن شهید لاجوردی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان در ابتدای این دوره گفت: در بعضی شرایط افراد بزرگسال ممکن است باز اجتماعی شدن را تجربه کنند زیرا الگوهای رفتار و ارزشهای پذیرفته شده پیشین آنها با ارزش‌ها و الگوهای اجتماعی متفاوت است. بازداشتگاه‌ها و زندان فرد را از دنیای خارج جدا کرده و تابع الزامات جدید نموده است و باز اجتماعی شدن در آنها لازم است

سیدحسن عبدالله زاده برگزاری دوره های آموزشی جهت سازگاری مجدد با جامعه، آشنایی باآسیب های نو پدید و فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: زندانیان آزاد شده با آموزش‏های مناسب و کسب مهارت‏های لازم بویژه در زمینه اشتغال مجددا وارد جامعه می شوند و جامعه هم پذیرای این افراد خواهد بود.

وی خانواده و رسانه های اجتماعی را مهمترین بخش در اجتماعی شدن افراد دانست و ادامه داد: خانواده زندانیان مهمترین نقش را در کمک به زندانیان آزاد شده و تطبیق دادن آنها با شرایط جدید دارند .

دوره باز اجتماعی شدن زندانیان آزاد شده با کلاس تعاملی خانم دکتر خلیلی ادامه یافت و سپس به کلیه شرکت کنندگان در دوره سبد کمک معیشتی اهدا شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha